באישור החשכ”ל: פטור ממכרז (בהיקף של יותר מ- 21 מיליון ₪ עד סוף 2014) לאגף המכס ומע”מ בהתקשרות המשך עם חברת מלם מערכות לתפעול מערכת סחר חוץ

הגוף המפרסם: משרד האוצר – אגף המכס ומע”מ

שם הספק: מלם מערכות בע”מ

מהות ההתקשרות: הארכת הסכם מלם מערכות לתפעול מערכת סחר חוץ לתקופה החל מיום 1/1/2014 עד ליום 31/12/2014 או עד תום הליך המו”מ לפי המוקדם מביניהם.

היקף כספי מבוקש: 28,5000,000 ש”ח; היקף כספי מאושר: 21,375,000 ₪.

החלטה: אושר ע”י החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג’ו

הערות: התקשרות המשך באישור ועדת פטור מרכזית בנסיבות מיוחדות. מערכת סחר חוץ מנהלת את הייבוא והייצוא של מדינת ישראל, מטפלת בכל הקשור בייבוא וייצוא מטענים באוויר ובים ומשמשת את קהילת סחר חוץ הכוללת עשרות משתמשים ובהם יבואנים, סוחרי מכס, לשכת הספנות, נמלים, מחסנים, רשות שדות התעופה, משרדי ממשלה ועוד. הפרוייקט מנוהל ע”י חברת מלם מערכות. רשות המסים נמצאת בתהליך של פיתוח מערכת סחר חוץ חדשה (“מערכת שער עולמי”), מערכת אשר מפותחת ושתתוחזק על ידי חברת מלם מערכות. במכרז להחלפת המערכת ניגשה רק חברת מלם. תהליך פיתוח המערכת החדשה “שער עולמי” טרם הסתיים. עקב חילוקי דיעות מסחריים עם החברה הנושא הגיע לבוררות שהוכרעה לאחרונה. עדיין יש מחלוקות בין המשרד לחברה. מדובר במערכת קריטית לתפקוד התקין של סחר החוץ של מדינת ישראל. כל עוד המערכת החדשה לא עולה לאוויר ומחליפה את המערכת הישנה, לא ניתן להפסיק את השירות והתחזוקה של המערכת הישנה. עפ”י תוכנית העבודה של מערכת “שער עולמי”, ביוני 2014 יועלה פיילוט “ייבוא בסיסי” המהווה את המרכיב העיקרי של המערכת. לאחר עלייה לאוויר בשנת 2015 צפוייה עלות התחזוקה של המערכת הישנה לרדת בהדרגה עד השלמת העלייה לאוויר של כל פעימות המערכת החדשה המתוכנן לסוף 2015 ובמקביל המשרד יתחיל לשלם עבור החלקים הרלבנטיים שיעלו למערכת החדשה.