באישור החשכ”ל: פטור ממכרז בהתקשרות של משרד הבינוי עם IBM [היקף כספי: 20.4 מיליון ₪ לשנתיים]

הגוף המפרסם: משרד הבינוי

שם הספק: יבמ גלובל סרוויסס (ישראל) בע”מ

מהות ההתקשרות: שירותי מחשוב: התקשרות המשך באישור ועדת פטור מרכזית בנסיבות מיוחדות

היקף כספי: 20,469,873 ₪ כולל מע”מ

התחלת ההתקשרות: 20 בספטמבר 2015; סיום ההתקשרות: 19 בספטמבר 2017

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל בהמלצת וועדת הפטור ממכרז הממשלתית

הערות: וועדת הפטור ממכרז הממשלתית הדגישה בהחלטתה מ- 20.9.2015 כי “על המשרד לדווח בכתב אחת לרבעון לרשות התקשוב הממשלתי אודות קצב התקדמות ההיערכוליציאה למכרז (לבחירת ספק) ובכל מקרה יבקש את חוות דעת הרשות לפני היציאה למכרז”.

הוועדה כותבת בנימוקי האישור כי יבמ גלובל סרוויסס (ישראל) בע”מ זכתה במכרז פומבי לניהול, תפעול ואחזקת תשתיות ותמיכה במשתמשים של מערכות המחשוב של משרד הבינוי. בספט’ 2005 נחתם עימה הסכם לחמש שנים ובסיומו מומשו כל אופציות ההארכה.

משרד הבינוי נערך לפרסום מכרז חדש לניהול כל תשתיות המשרד ולצורך כך פירסם לקראת סוף 2014 מכרז לייעוץ הכנת המכרז החדש. בשל היעדר תקציב והצורך בקבלת אישור וועדת החריגים התעכב הליך המכרז ורק ביולי 2015 נפתחה תיבת המכרזים. הליך קביעת הזוכה במכרז הייעוץ מושלם בימים אלו.

מערכת הסיוע לדיור היא מערכת ותיקה בת 25 שנה המטפלת במעגלי סיוע לדיור של המשרד (כמו משכנתאות, דיור ציבורי וכדומה). המערכת המתוחזקת ע”י חברת נס טכנולוגיות יושבת על המחשב המרכזי. החלפת רכיבי המערכת מתבצעת בשלבים וצפוייה להסתיים בעוד שנה וחצי עד שנתיים.

המכרז החדש אינו צפוי לכלול את תחזוקת המחשב המרכזי כיוון שלאחר סיום פיתוח השלב השלישי של מערכת הסיוע החדשה לא יעשה שימוש במחשב המרכזי שמהווה מרכיב מהותי בתחזוקה השוטפת. כמו כן, המשרד מעריך כי למכרז שאינו מכיל את תחזוקת המחשב המרכזי יהיו מציעים פוטנציאליים רבים יותר.

ידיעות קודמות לגבי נושא זה פורסמו באתר זה כאן, כאן, כאן ו- כאן.