בעקבות הנחיית החשכ”ל, משרד הבינוי פירסם הבהרה לגבי מכרז פעיל שלו

משרד הבינוי פירסם ב- 6 בינואר 2015 הבהרה לגבי מכרז פומבי 12/2014 לבחירת יועץ להכנת מכרז לשירותי מיקור חוץ לתשתיות טכנולוגית המידע, ליווי תהליך בחירת הספק ואופציה לליווי פעילות הספק.

בהבהרה נאמר כי “בהתאם להנחיית החשב הכללי  בתקופה זו, פתיחת תיבת המכרזים תתבצע רק לאחר קבלת אישור של הועדה להתקשרויות חריגות בחשב הכללי בתאריך הגשת ההצעות למכרז לא חל כל שינוי”. המועד האחרון להגשת הצעות היה יום קודם למועד פרסום ההבהרה – קרי ה- 7 בינואר 2015.

במכרז עצמו נאמר בין היתר כי תשתית המשרד הרלבנטית למכרז זה היא תשתית רשת מרכזית המבוססת על שרתי Windows. סביבת השרתים כוללת שרתים פיזיים ושרתים וירטואלים מבוססי פיתרון של Microsoft ואחסנת נתונים מרכזית. בסיס הנתונים העיקרי הוא SQL Server.

המשרד פועל בצורה ריכוזית כאשר ה- Data Center המרכזי שלו ממוקם באתר המשרד בירושלים. לרשת המרכזית של המשרד מקושרים חמישה מחוזות, אתר תנופה בירושלים  וכ- 40 אתרי מנהלות עירוניות, בסך הכל יש כ- 800 משתמשים ישירים. בנוסף, חברות עירוניות – שעובדיהן אינם עובדי המשרד אך הוא מנהל את מערך התקשורת שלהם – מחוברות אף הן למשרד הבינוי.

למשרד הבינוי סביבת מחשב IBM Mainframe. סביבה זו נמצאת בשלבי העברה לסביבה המבוססת על שרתי Windows. המשרד מתכנן את סיום תהליך המעבר טרם פירסום מכרז מיקור-החוץ החדש. הקישור לעולם החיצוני נתבצע ברובו באמצעות שירותי מימשל זמין כשאתר האינטרנט של המשרד מתארח במימשל זמין.

למשרד מימשקים חיצוניים לגופים העובדים עימו ובהם מערכת מרכב”ה, מערכות הבנקים, המוסד לביטוח לאומי, חברות משכנות, מינהל האוכלוסין, ביקורת הגבולות ועוד.