ב”איחור אופנתי קל” מומחה הטלקום פירסם אייטם ‘ראשונים לדווח’

אם לא היה כ”כ קר, הייתי מסיר את הכובע (גרב) שעל ראשי לכבודו של מומחה הטלקום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’: הוא הרי היה ‘ראשון לדווח’ על ישיבת וועדת הכלכלה של הכנסת מיום שלישי 21.12.2021 לגבי משרד התקשורת ועתידה של חברת דואר ישראל.

ביום חמישי, 23.12.2021, בשעה 07:50 בבוקר, אבי וייס פירסם אייטם עם הסיווג ‘ראשונים לדווח’.

אפשר רק לתמוה מדוע נדרש ממנו כל הזמן הזה [שממועד כינוס ישיבת הוועדה ובמיוחד פרסום הודעתה לעיתונות המסכמת את הישיבה] להגיב על הנאמר בדיון?

יצויין כי זו הפעם השנייה שהוא אינו ממהר להגיב בנושא זה, כפי שקרה לגבי הדיון הראשון שערכה ועדת הכלכלה בנושא זה. האם “האשמה” היא בניר חפץ שבשל עדותו בתיק נגד בנימין נתניה ואחרים – שאבי וייס מסקר בהרחבה (למרות שלא ברור אם הוא מגיע בכלל לבית-המשפט המחוזי בירושלים או שנעזר בדיווחים של אחרים). או שמא בשל מה שאני כתבתי בהקשר זה (למשל כאן, בסוף האייטם)?

בדיקה פשוטה בגוגל מצביעה על ספק רב לגבי ‘ראשוניות הדיווח’ של מומחה הטלקום:

+ ההודעה לעיתונות של הוועדה פורסמה ביום שלישי, 21.12.2021, בשעה  16:00.

+ בשעה 16:51 פורסמה ב’כלכליסט’ ידיעה של צבי זרחיה לגבי ישיבה זו.

+ בשעה 17:21 פורסמה ב- YNET ידיעה של גד ליאור לגבי ישיבה זו.

+ בשעה 20:39 באותו היום פירסם ארז רביב מ- Davar1 ידיעה בנושא.

+ ביום רביעי, 22.12.2021, בשעה 11:22, פורסמה ידיעה בנושא ב- ice.co.il

כאמור: רק ביום חמישי, 23.12.2021, בשעה 07:50 בבוקר, אבי וייס פירסם אייטם עם הסיווג ‘ראשונים לדווח’. קצת פתטי, הלוא כן? והאם פרסום של תוכן הודעה לעיתונות נחשב מבחינה עיתונאית למשהו שראוי להציגו כ’ראשוניות’ בדיווח?

פעם, לפני שנים, נהגו להתבדח על כך שצבי ישראל (סמל הדואר) הפך לצב, בשל איטיות השירות (בסניפים ובחלוקת דברי הדואר לבתים). האנלוגיה למקרה הנוכחי – היא בעיני ועל אחריות המתבונן/הקורא.

= = = = = = = = = = = =

מסיבת העיתונאים של שר התקשורת לסיכום שנת 2021

עפ”י דיווחים במספר אתרים, ביום חמישי, 23.12.2021, כינסו שר התקשורת יועז הנדל ומנכ”לית המשרד לירן אבישר בן-חורין מסיבת עיתונאים בירושלים לסיכום פעילות המשרד בשנה האזרחית היוצאת.

נכון למועד פרסום ידיעה זו כאן באתר, מומחה הטלקום אבי וייס טרם פירסם באתר שלו ‘טלקום ניוז’ מילה וחצי מילה על תדרוך העיתונאים הזה.

נשאלת השאלה האם אבי וייס – “הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת” – הוזמן או לא הוזמן לאותה מסיבת עיתונאים.

האפשרות הראשונה היא שהוא הוזמן וכי במוצאי שבת או ביום ראשון הקרוב הוא יפרסם התייחסות מפורטת מאוד למה שנאמר באותה מסע”ת (וסביר להניח שבמסגרת זו שלא יחסוך את ביקורתו השנונה לגבי “צמרת משרד התקשורת”). אם כך שווה להמתין בסבלנות לפרסום הדברים.

האפשרות השנייה היא שהאדון מראשון לצון לא הוזמן לרח’ יפו 23 בירושלים. זאת למרות שהוא טוען בתוקף זמן רב כי הוא לא עיתונאי פשוט אלא עורך ראשי של עיתון (כלשונו).

אלא שמצד שני, וכבר כתבתי על כך מספר פעמים בשנים האחרונות, בשידור טלביזיוני בו השתתף גם נתי טוקר מ- ‘דה מארקר’, ידידנו מומחה הטלקום אמר בצורה ברורה כי אינו עיתונאי ואין לו משכורת קבועה כעיתונאי.

איני מחווה דעתי האם יש או אין מקום להזמין את אבי וייס לאירועי משרד התקשורת. אני רק תמה מה היה קורה לפני שנים בעיר עכו, עת אבי וייס שימש שם כמפקד התחנה: אם הייתה מסיבת עיתונאים עם מפקד התחנה, האם היה מוזמן אליה אדם שההתייחסות וההתבטאויות שלו נגד המשטרה ופעילויותיה זהות לאלה של אבי וייס ב- 8.5 השנים האחרונות כלפי משרד התקשורת.

= = = = = = = = = = = =

לא רק אבי וייס מנתר אלא גם בשני משרדי ממשלה מנתרים ניתורים קלים במקום

ב- 6 בדצמבר 2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מנטר את מה שכתוב ב- Read IT Now ואז מנתר ממקומו עם אייטם ‘בלעדי’ (למרות שהדברים פורסמו לפניו); תוך כדי הניתור, קצין המשטרה בדימוס גם שוגה ב- 2 תאריכים שנקב בהם.

מתברר שזה מדבק: מאז, מצאתי שדובר של משרד ממשלתי פירסם הודעה עם חברת יפעת’ בדבר “כוונה להתקשרות – ניתור מידע של עיתונות כתובה ואלקטרונית”.

בנוסף, בהודעת התקשרות בפטור ממכרז של משרד ממשלתי אחר, מהגדולים שבהם, נכתב בין היתר: “סביבת המחשוב של המשרד מורכבת מאוד וכדי לוודא תפקוד תקין שלה נדרשים מספר כלי ניתור ותחקור מסייעים וחוסכים זמן תקור רב לגורמים הטכניים לנהל ולבקר את תקינות המערכות” [הערה: הטעות – במקור; צ”ל: תחקור].

= = = = = = = = = = = =