אתר מחנה ההשמדה בוכנוואלד גרמניה: נגדעו עצים שנשתלו לזכר קורבנות הנאציזם

15:32 22.07.2022

קטגוריות: כללי

תגים: , , ,

הנהלת אתר ההנצחה במחנה ההשמדה בוכנוואלד [Buchenwald] במזרחה של גרמניה הודיעה כי בפעילות ונדליסטית נגדעו עצים שנשתלו במקום להנצחת זכרם של קורבנות הנאציזם.

לדברי ההנהלה מדובר ב”התקפה מכוונת על מפעל ההנצחה” וציינו כי אין זו הפעם הראשונה שהאתר נפגע בפעילות ונדליזם. בעבר הייתה פגיעה בשלטים שבשטח המחנה ואף ציור של צלבי קרס במספר מקרים.

ה- Buchenwald and Mittelbau-Dora Memorials Foundation פירסם ציוץ בטוויטר על האירוע לאחר שנתגלה במהלך השבוע ואף התלונן על כך במשטרה. הדובר Rikola-Gunnar Lüttgenau אמר כי העצים ניטעו מחוץ לשטח מחנה ההשמדה והוקדשו לזכרם של הילדים שהושמדו בידי הנאצים במחנה.

בוכנוואלד היה מראשוני אתרי מחנות ההשמדה שהקימו הנאצים בשנת 1937. יותר מ- 56,000 מקרב 280,000 האסירים שהיו בו ובמחנות הסמוכים נרצחו בידי הנאצים או שמתו כתוצאה מרעב, מחלות או היעדר טיפול רפואי. המחנה שוחרר ב- 11.4.1945.

בתוך כך, במחצית השנייה של חודש יוני 2022 דווח כי הנהלת מוזיאון Auschwitz-Birkenau התלוננה שהיא הפכה יעד של מה שכינתה “תעמולה פרימיטיבית ודוחה” במדיה החברתית מצד סוכנויות מימשל רוסיות רשמיות וכי מדובר במניפולציה.

במסגרת זו פורסמו באתרי הרשתות החברתיות רשומות (פוסטים) הטוענים בצורה שקרית כאילו יש באתר מחנה ההשמדה אושוויץ בדרום פולין [איזור שהיה נתון לכיבוש נאצי במהלך מלחמת העולם השנייה] סטיקרים אנטי-רוסיים לרבות תצלומים המציעים כביכול לרוסים כיום גז מסוג Zykon B, אותו גז בו השתמשו הנאצים לרציחת יהודים ואחרים. הדברים התפרסמו באתרים רוסיים רשמיים דוגמת זה של ה- Russian Arms Control Delegation לשיחות הגרעין בוינה אוסטריה וצוייצו-מחדש בידי משרד החוץ הרוסי.

מטרת הדברים הייתה לצייר את רוסיה והרוסים כיעדים של Russophobia מרושעת.

יצויין כי הצבא האדום הרוסי הוא זה ששיחרר את מחנה אושוויץ בשנת 1945. יותר מ- 1.1 מיליון איש, מרביתם יהודים, נרצחו באושוויץ בידי הנאצים ומשתפי פעולה שלהם.