אושרה התקשרות מ”י בפטור עם סלברייט [24.1 מיליון ₪ לשלוש שנים]

הגוף המפרסם: משטרת ישראל (מ”י)

שם הספק: סלברייט מובייל סינכרוניזיישן בע”מ

מהות ההתקשרות: רישוי ותחזוקת מוצרי סלברייט [CELLEBRITE MOBILE SYNCHRONIZATION]

היקף ההתקשרות המבוקש/המאושר: 24,100,00 ש”ח

התחלת ההתקשרות: 1 בפברואר 2022; סיום ההתקשרות:  מארס 2025

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור הממשלתית

הערות: בנימוקי הוועדה נאמר בין השאר כי “משטרת ישראל מבקשת להתקשר בפטור במכרז עם חברת ‘סלברייט’ לטובת רישוי ותחזוקת מוצרי הספק.

“כחלק מתהליך החקירה של עצורים וחשודים, אגף החקירות של מ”י נדרש להגיע למיצוי של ראיות ממכשירי טלפון סלולריים וממחשבים.

“הספק הוא חברה מובילה בתחום הפורנזיקה בעולם בכל הקשור לפריקת מידע מטלפונים סלולריים (טל”ס) הכוללת שחזור והוצאת מידע מחוק ברמות שונות, בהתאם לסוג המכשיר או מערכת ההפעלה.

“במצב הקיים כיום, ישנן 8 מערכות של הספק, בהן נעשה שימוש ביחידות המשטרה השונות בפריסה ארצית, עבור מיצוי ראיות דיגיטליות המופקות ממכשירים סלולריים ומחשבים.

“כחלק מהתפתחות הטכנולוגיה בעולם ועל מנת לתת מענה לכך, מ”י מבקשת לבצע שדרוג של כלל היחידות למערכת המאפשרת מיצוי ראיות דיגטיליות ממספר רב של מכשירים סלולריים ומעודכנות באופן תדיר. בנוסף לכך, השדרוג כולל מנגנון תשלומים משופר במסגרתו התשלום יהיה ברישוי שנתי ולא פר שימוש.

“היסטוריית ההתקשרות היא כלהלן: בשנת 2016  אושר פטור וועדה משרדית על סך 4 מיליון ₪ ספק יחיד לצורך התקשרות עם החברה; בשנת 2017 אושר פטור וועדה משרדית על סך 4 מיליון ₪ להרחבה של התשתיות והרחבה של הכמות הקיימת לתחנות נוספות; בשנת 2019 אושר פטור בהיקף 11.2 מיליון ₪ להרחבת והארכת התקשרות עקב התפתחות בזירות הטכנולוגיות, מערכות אנליטיקה והרחבה של הכמות למחוזות ותחנות נוספות.

“אגף החקירות של מ”י בחן במהלך השנים האחרונות בכלל ובשנה האחרונה בפרט מספר מערכות בתחום כאשר אף אחת מהן לא נותנת את המענה המבצעי הנדרש. הפער מתבטא ביכולת של המערכת הנ”ל ליצירת דו”ח מפורט בעל כיסוי של מספר מכשירים רב מאשר שאר המערכות. בנוסף לכך, החברה נותנת מענה מידי מכיוון שהיא חברה ישראלית – יתרון משמעותי במהלך חקירה עם עצורים.

“מ”י פירסמה דבר כוונה להתקשרות עם הספק בתאם לתקנה 3א לתקנות חובת המכרזים ולא התקבלו השגות”.