אושרה התקשרות לשם ייצוג נפרד של הממשלה בבג”ץ לגבי וועדת החקירה בנושא רוגלות

09:12 25.10.2023

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים משפט

תגים:

וועדת המכרזים לענייני יועצים במשרד המשפטים אישרה התקשרות בפטור ממכרז [בהתבסס על תקנה 3(2) – התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש; התקשרות שיש להתחיל בביצועה תוך 48 שעות”] עם עו”ד אלון פומרנץ ממשרד ליפא מאיר ושות’ עו”ד.

זאת לשם “ייצוג נפרד בג”ץ 6509/23 ארגמן ואח’ נ’ ראש הממשלה ואח’  בעניין ההחלטה להקים ועדת בדיקה ממשלתית “לבדיקת רכש, מעקב ואיסוף מידע בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה, המבוצעים על ידי גורמי האכיפה”.

בנימוקי הוועדה נאמר בין השאר כי “מוגשת בזאת בקשה לאישור התקשרות עם עוה”ד אלון פומרנץ ממשרד ליפא מאיר ושות’ לצורך ייצוג של שר המשפטים ושל הממשלה בעתירה בעניין ועדת בדיקה ממשלתית ‘לבדיקת רכש, מעקב ואיסוף מידע בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה, המבוצעים על ידי גורמי האכיפה’.

“הבקשה מוגשת בעקבות עתירה שהוגשה ביום 30.8.2023 – בג”ץ 23/6509 ארגמן ואח’ נ’ ראש הממשלה ואח’ – בעניין ההחלטה להקים ועדת בדיקה ממשלתית “לבדיקת רכש, מעקב ואיסוף מידע בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה, המבוצעים על ידי גורמי האכיפה.

“במוקד העתירה מתבקש ליתן צו על תנאי לביטול ההחלטה על הקמת הוועדה והרחבת סמכויותיה והשוואתן לאלה של ועדת חקירה, ובנוסף או לחלופין, כמפורט בעתירה, צו על תנאי לתיקון ההחלטה, להחלפת יושב ראש הוועדה ולהתליית ההחלטה.

“כן מתבקש בעתירה ליתן צו ביניים המתלה את תוקפה של ההחלטה ולהורות על הקפאת כלל פעולותיה של ועדת הבדיקה הממשלתית וזאת עד להכרעת בית המשפט העליון בעתירה.

“בהחלטת בית המשפט העליון מיום 30.8.2023 נקבע כי אין מקום למתן צו ביניים במעמד צד אחד וכי על המשיבים להגיש תגובה מקדמית לעתירה ותשובה לבקשה למתן צו ביניים עד ליום 15.10.2023.

“ביום 1.10.2023 הועבר מכתבו של ד”ר גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט ציבורי – מנהלי) לשר המשפטים, בעניין ‘ועדת הבדיקה הממשלתית לבדיקת רכש, מעקב ואיסוף מידע בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה, המבוצעים ע״י גורמי אכיפה’, בו מסר, בין היתר, כי ניתן אישור היועצת המשפטית לממשלה לבקשת השר לקבל ייצוג נפרד של הממשלה ושל שר המשפטים בעתירות העוסקות בוועדת הבדיקה שבנדון. התקשרות הנדרשת בדחיפות למניעת נזק של ממש.

“לאור הנסיבות שפורטו, מבוקש להתקשר בדחיפות עם עוה”ד אלון פומרנץ אשר ייצג את שר המשפטים ואת הממשלה בעתירה. ההתקשרות עם עו”ד פומרנץ מבוססת על יחסי אמון מיוחדים הנדרשים בנסיבות העניין, במיוחד בסוגיה נשוא העתירות. שר המשפטים הודיע כי הוא מבקש שעוה”ד אלון פומרנץ ייצג בעתירה. עו”ד פומרנץ הודיע כי הוא נכון להיערך למתן המענה באופן מיגי.

“מן האמור עולה ובשים לב למועד להגשת תגובה לבית המשפט שנקבע ליום 15.10.2023 הרי שמדובר בהתקשרות הנדרשת בדחיפות למניעת נזק של ממש, אשר יש להתחיל בביצועה במיידי. על כן, מבוקש לאשר את ההתקשרות כהתקשרות דחופה למניעת נזק של ממש, בהתאם לתקנה 3(2) לתקנות חובת המכרזים, תשנ”ג – 1993. “[…] יצויין כי מדובר בסכומים דומים להתקשרויות שנעשו בעבר עם עורכי דין חיצוניים לאחר שניתן אישור היועצת לייצוג נפרד בתיקים הנוגעים לביטול חוק או החלטת ממשלה, בשים לב להיקף העבודה הנדרשת במסגרת התיק ולמורכבות הסוגיות העולות ממנו.

“[…] הובהר לעו”ד פומרנץ כי הצעת המחיר הנ”ל כוללת ייצוג של הממשלה ושל שר המשפטים גם בעתירה נוספות בנושא זה ככל שתוגשנה ושהדיון בהם יאוחד, וכן ייצוג של הוועדה ככל שתרצה להיות גם היא מיוצגת על ידי בא כוחם של הממשלה ושר המשפטים.

בנימוקי הוועדה [שכללה את מנכ”ל משרד המשפטים, היועצת המשפטית של המשרד וחשב המשרד] נאמר כי “הוועדה התכנסה באופן דחוף לדיון בסבב בבקשה לאור סד הזמנים לקבלת השירותים. בשל הנימוקים המפורטים לעיל, ביניהם יחסי האמון המיוחדים הנדרשים מנותן השירותים לצורך הייצוג בעתירה הנ”ל בנושאים מורכבים ורגישים, כמו גם דחיפות ההתקשרות והצורך להתחיל לעבוד על הכנת תגובה לעתירה באופן מידי נוכח המועד להגשת תגובה כפי שקבע בית-המשפט, מאשרת הוועדה”.