אושרה בקשת הסתלקות מתוגמלת מתובענה ייצוגית נגד חברת דואר ישראל

09:16 11.02.2022

קטגוריות: דואר/שירותי דואר משפט

תגים:

בית-המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר הסתלקות מתביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) שהוגשה נגד חברת דואר ישראל.

כבוד השופט אבי פורג כתב בין השאר בהחלטה שניתנה ב- 12.1.2022 [בתיק ת”צ 50465-01-20]:

“המבקש הגיש ביום 21.1.2020 תובענה ובקשה לאישורה כתובענה ייצוגית נגד המשיבה [חברת דואר ישראל], שעניינה, טענות בגין פעולותיה הבלתי חוקיות של המשיבה , שעה שלטענת המבקש הפרה את הוראות הדין, בין היתר, תוך הטעיית ציבור לקוחותיה באי הצעת/אספקת שירות דואר בסיסי.

“המבקש טען כי שירות הדואר הבסיסי נשוא הבקשה לאישור הינו משלוח דבר דואר רשום לנמען שבחוץ לארץ דרך הים […]  המבקש התבסס בבקשת האישור על ביקורים שערך בסניפי המשיבה בהם נתקל בקושי בקבלת שירות דואר ים ולטענתו אף נאמר לו שאין שירות כזה”.

עילות התביעה אותן הציג המבקש בבקשת האישור היו הפרת הוראות חוק הדואר ותקנות הדואר וכן הפרת הרישיון הכללי שניתן ע”י משרד התקשורת לחברת דואר ישראל בע”מ למתן שירותי דואר ועוד.

ביום 4 באפריל 2021 הגישה חברת דואר ישראל את תשובתה לבקשת האישור וטענה בין השאר כי “שירות דואר ים ניתן על ידיה  והראיה לכך היא שהוא מפורסם באתר המרשתת שלה לרבות תעריפי השירות למדינות השונות. עוד טענה המשיבה, כי גם במערכות הממוחשבות על פיהן מונחים נציגי השירות שלה ביחידות הדואר השונות לעבוד [מערכות קסם הידע ומאור] מופיע שירות דואר ים כחלק בלתי נפרד ממכלול שירותי הדואר השונים המוצעים לציבור והשירות אכן מסופק למי שדורש אותו אם כי הביקוש לשירות זה, שהוא איטי משמעותית מהשירות דרך האוויר, נמוך יותר, מטבע הדברים”.

בהמלצת בית-המשפט, פנו שני הצדדים לגישור אשר בה הוצע לצדדים בסופו של דבר להגיע להסדר הסתלקות מתוגמלת. במסגרת הסדר זה, חברת דואר ישראל “התחייבה לחדד שוב את נהליה בכל הנוגע לשירות דואר הים ובכלל. כך תבצע הדרכות לנציגי השירות אודות השירות ותנאיו ותבצע מידי פעם ביקורות על-מנת לוודא שנציגי השירות מכירים היטב שירות זה למי שדורש אותו”.

* ב- 24.1.2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה על הגשת התביעה.