תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד דואר ישראל בשם כל הלקוחות שביקשו לשלוח דברי דואר לחו”ל בדרך הים אך סורבו והוצע להם לשלוח רק בדואר אוויר

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד דואר ישראל בשם כל הלקוחות שביקשו  לשלוח דברי דואר לחו”ל בדרך הים אך נציגי הדואר הציעו להם – כברירת מחדל – שירותי דואר אוויר בלבד או שכשביקשו לשלוח בדרך הים סורבו. מבזק על כך פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה ביום רביעי, 22.1.2020, בשעה 07:37.

התובע בתיק זה הוא הישאם עבד אלג’ני מנצרת, העובד במפעל היי-טק אשר בתקופה מסויימת ניסה להפעיל גם חנות למסחר אינטרנטי ב- eBay. לשם כך נדרש לשירותי חברת דואר ישראל למשלוחים בתוך הארץ ולחו”ל.

קודם שהחל פעילותו בדק את המחירון של דואר ישראל ובסופו של דבר בחר בשירות של משלוח דברי דואר רשומים לנמענים בחו”ל דרך הים או היבשה “ומצאהו מתאים לצרכיו ולשביעות רצונו ברמת האיכות והעלות וזאת בהשוואה לשירות משלוח דבר דואר רשום לנמען בחו”ל – דרך האוויר”.

“[…] המבקש החליט להתנסות במסחר האינטרנטי בתחילת שנת 2019 אך לביש מזלו ניסה במספר הזדמנויות להשתמש בשירות בים של המשיבה אך כל פעם נציגי המשיבה היו מנסים לשכנעו להשתמש בשירותי האוויר בטענה שמא שירות זה יותר משתלם ואף יתרה מכך סירבו נציגי המשיבה לספק את השירות בים בטענה כי לא קיים שירות כזה”.

“לאחר שהבין המבקש כי לא ניתן להשתמש בשירו בים מאחר וזה לא משתלם להשתמש בשירות באוויר, החליט המשתמש – בלית ברירה – להפסיק את המסחר האינטרנטי והחליט לבדוק ולחקור את העניין עד תום”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של התובענה הינו הטעייה והפרה בוטה של המשיבה לחוק הדואר, תשמ”ו – 1986, תקנות הדואר (שירותי דואר בסיסיים ושירותים כספיים אשר יינתנו לכלל הציבור בכל המדינה), תשס”ח – 2008, הרישיון הכללי לטובת המשיבה מטעם משרד התקשורת” ועוד שלושה חוקים נוספים ופקודת הנזיקין.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יאמן מסאלחה, אחמד מסאלחה – משרד עורכי דין ונוטריונים.