אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ לועג למשרד התקשורת על טעות קולמוס במסמך רשמי: כנראה שאין מנוס וצריך לחזור ולהזכיר טעויות דומות אין-ספור (מרביתן מביכות הרבה יותר), פרי מקלדתו של אבי וייס, באתר שלו עצמו

ביום שלישי, 15.6.2021, לפני הצהריים, פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם העוסק במשרד התקשורת ובחברת דואר ישראל.

האייטם הזה החל דרכו תחת הסיווג ‘ראשונים לדווח’ ועתה הוא שונמך לסיווג ‘חדשות מקומיות’.

באותו אייטם “יורד” אבי וייס על משרד התקשורת על כך שבמכתב של מינהל הדואר במשרד נכתב בטעות המועד 16.10.2021 שעה שאנו עדיין בחודש יוני 2021 [הערה: ככל הנראה הכוונה הייתה ל- 16.10.2020].

כיוון שאצל אבי וייס אין כלל (ולא יכולות להיות) טעויות קולמוס כאלה ואחרות, מצאתי לנכון, שוב, להעיר כמה הערות בנושא זה:

= = = = = = = = = = = = = = =

■ ראשית, אני מציע לכם להסתכל על כותרת האייטם הספציפי של אבי וייס. הוא כתב שם [לא נגעתי]: “סגירת סניפי דואר נמשכת תחת הכיאוס של משרד התקשורת שמגבה התהליך!“.

אם אבי וייס חושב שכך בדיוק [כיאוס] צריך לאיית בעברית את המילה CHAOS הלועזית, מדוע בשתי הפיסקאות הבאות הוא כותב “כאוס” ללא האות י’ לאחר האות כ’?

■ שנית, באותו אייטם מפרסם אבי וייס את הפיסקה הבאה [לא נגעתי]: “השר התעלם מכל התגובות לשימוע, שנערךבנושא זה (למה להקשיב לציבור?) ולהתנגדות האוצר ורשות החברות הממשלתיות (שכן חברת הדואר נמצאת בתחילת תהליך של הפרטה וןהחוק הזה משבש את כל תהליך ההפרטה), והעביר את הצעת החוק בשלמותה לוועדת השרים לחקיקה ולוועדת הכלכלה של הכנסת”.

למישהו ברור מדוע אבי וייס כתב “שנערךבנושא ” או “וןהחוק? אלה הם חידושים בשפה העברית?

= = = = = = = = = = = = = = =

■ עד כמה שזכור לי, ואני זוכר לא רע דברים שפירסם אבי וייס במהלך שמונה השנים של האתר שלו, הוא כבר כתב בעבר על טעות קולמוס של פקידה במשרד התקשורת. אז, זו הייתה טעות קולמוס במכתבו של מי שהיה המנכ”ל באותה התקופה נתנאל (נתי) כהן: אם לדייק, מדובר באייטם שהוא פירסם ב- 1.2.2020 (מוצ”ש) בו לעג לטעות קולמוס באותו מכתב: שני סעיפים שונים באותו המכתב נשאו את אותו המספר הסידורי של הסעיף [כלומר, היו שני סעיפים שונים שנשאו את המספר 5 ואילו המספר 6 לא נכתב בטעות בסדר הרץ של סעיפי המכתב). ביג דיל!

וזה ממש נחמד שדווקא אבי וייס לועג לטעויות קולמוס במשרד התקשורת כיוון שהוא – מומחה הטלקום, העורך הראשי של עיתון (כדבריו) – לעולם אינו טועה. כליל השלמות. בעצם, חוץ ממקרים בודדים כמו, למשל, כאן או כאן (ואלה רק כמה דוגמאות מייצגות מתוך שורה ארוכה).

= = = = = = = = = = = = = = =

חוצפה או טיפשות?

קשה לי לדעת אם מדובר בחוצפה או בטיפשות מצידו במיוחד כשלרגל ה- 1 באפריל 2021 פירסמתי כאן באתר את האייטם הבא אודות מיטב הפספוסים של אבי וייס כשלא הרבה לפני כן פירסמתי כאן באתר את האייטם הזה. וכדאי לזכור:

+ האדון העורך הראשי של עיתון טועה (ולא אחת) במינם/מגדרם של בני אדם ועורך המרות מזכרים לנקות ומנקבות לזכרים. הכל באמצעות המקלדת וללא צורך בניתוח מורכב. דוגמה מהימים האחרונים: כאן.

+ האדון העורך הראשי של עיתון, טועה (ולא אחת) בתאריכים ובמועדים כשהוא מדלג בקלילות רבה וטועה בין השנים/החודשים/הימים.

+ האדון העורך הראשי של עיתון, טועה (ולא אחת) בכתיבת שמותיהם של אנשים.

+ האדון העורך הראשי של עיתון, טועה (ולא אחת) בתצלומים של אנשים ומצרף אליהם כיתובים מוטעים ושגויים.

+ האדון העורך הראשי של עיתון, טועה (ולא אחת) לגבי עובדות. למשל, הוא פירסם כי דיון משפטי מסויים היה חסוי וכבר כתבתי על כך (כמי שנכח פיזית באותו הדיון) שהדלתיים כלל לא היו סגורות גם לא הייתה סיבה משפטית לחיסיון הדיון במקרה הספציפי. מיותר לציין כי הוא היה נוכח באותו הדיון בבית-המשפט.

+ ויש עוד שורה ארוכה של דוגמאות, כולן מתועדות, למקרה שינקוט בצעדים משפטיים נגדי.

= = = = = = = = = = = = = = =

אבי וייס מרבה לאחרונה לכתוב על סגירת סניפי/סוכנויות דואר, תופעה שאני בהחלט מסכים כי היא ראוייה לגינוי.

הוא רק לא משיב על שאלה אחת ששאלתי כאן באתר לא-מזמן: מדוע לגבי חברות התקשורת, הוא תוקף את משרד התקשורת שמעניק להן מיליוני ₪ (בכך שמקל ומקטין את שעות ‘קבלת הקהל’ במוקדי הפניות הטלפוניות) ואינו טוען טענה דומה לגבי מענק כספי של משרד התקשורת, לכאורה, לחברת דואר ישראל בכך שהוא מאפשר לה לסגור שוב ושוב, בזה אחר זה, סניפים וסוכנויות דואר.

האם לא ניתן לכמת את ה”המתת” הזה מצד המשרד לחברה, מחד, ולכמת, באומדן, את הנזק הנגרם לאזרחים?

= = = = = = = = = = = = = = =