אבטחת מידע וסייבר – איך תוכלו להשתלב בענף הכי חם בשוק? [או: נמשכת תופעת ‘הפרסום הסמוי’ – הגלוי לעיני כל]

למרות שכתבתי על כך מספר פעמים באתר זה [האייטם האחרון – בסוף אוקטובר 2021], נראה שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מתמיד ומתעקש להמשיך בתופעה של פרסום אשר למרות שהוא לכאורה סמוי, הרי שבפועל הוא גלוי לעיני כל.

ובמה דברים אמורים? ב- 6 בדצמבר 2021 לפנות ערב פירסם אבי וייס באתר שלו אייטם שכותרתו: אבטחת מידע וסייבר – איך תוכלו להשתלב בענף הכי חם בשוק?.

עם פרסום האייטם הוא סווג בסיווג “שיחת היום”. אלא שחיש מהר שונמך הסיווג ל”חדשות הצרכנות”.

האייטם הזה היה אמור להיות אייטם מקצועי, אובייקטיבי, עם ‘טיפים’ לקוראים. אלא שכשקוראים את האייטם הזה מגיעים בפתח הפיסקה השלישית לביטוי “אבטחת מידע וסייבר”. מייד רואים שהביטוי הזה כולל קישור לאתר כלשהו ברשת. ומהו אותו אתר שהקישור מוביל אליו? סורפרייז, סורפרייז: זהו האתר של חברת “Experis Israel –  סייבר, הכשרות והשמה. כשטכנולוגיה פוגשת אנושיות”. אבי וייס אינו מסביר מדוע בחר דווקא בחברה זו כדי להמחיש/להסביר את הביטוי “אבטחת מידע וסייבר”.

בהמשך אותו האייטם גם מופיע המשפט: “מעבר לכך, אנו יכולים לראות גם תפקידים כגון full stack developer  שמטרתם להתעסק בכל הארכיטקטורה של התוכנה, מכל זווית אפשרית, כשדגש נרחב ניתן לנושא של אבטחת מידע”. הביטוי full stack developer כולל קישור אשר מוביל, סורפרייז, סורפרייז, סורפרייז, ל- Experis Academy. גם במקרה זה אבי וייס אינו מסביר מדוע בחר דווקא באקדמיה של חברה זו כדי להמחיש/להסביר את הביטוי “full stack developer“.

ניתן היה לצפות, לדעתי, ממי שמגדיר את עצמו כעורך ראשי של עיתון (שאינו עיתונאי פשוט), יפרסם גילוי נאות/גילוי מלא במקרה ומדובר בפרסום שנעשה תמורת תשלום או תמורת הנאה אחרת כלשהי.

כאמור, למרות שכבר כתבתי על כך מספר פעמים, אבי וייס אינו טורח לספק הסבר בעניין הספציפי הזה. הוא טוען שאני לא מבין איך האתר שלו פועל. נניח שהוא צודק: אדרבה, יש לך הזדמנות פז להסביר בהקשר זה. האם ההדגמות/ההמחשות שלך באייטמים הללו מבוססות על מקריות גרידא או שיש מאחוריהן נושא של תשלום, המחייב גילוי נאות/גילוי מלא.

= = = = = = = =

בהזדמנות חגיגית זו, אני מבקש להפנות תשומת ליבכם לאייטם שאבי וייס פירסם באתר שלו ב- 3 באוקטובר 2021 תחת הכותרת: “סקר בישראל חושף מהפך בגישת מנהלי כספים להשקעות בטרנספורמציה דיגיטלית“. למען הדיוק, מי שחתום על האייטם הזה ב’טלקום ניוז’ הוא ‘מערכת Telecom News’ [כלומר: כל המערכת התכנסה וכתבה יחדיו את האייטם הזה. כבוד!]. אייטם הזה עוסק במימצאי סקר שערכה חברת Rimini Street.

עכשיו אני רוצה להפנות תשומת ליבכם למשהו שמצאתי במקרה: אייטם שפורסם שישה חודשים קודם לכן, באפריל 2021, ע”י השלוחה הישראלית של חברת רימיני סטריט.

אתם מוזמנים לקרוא בין שני הדברים – ולהשוות.

= = = = = = = =