המוסד לביטול לאומי: מכרז לקבלת שירותי בקרה וביקורת על פרוייקט תבל

הגוף המפרסם: המוסד לביטול לאומי/מינהל תקשוב ומערכות מידע

נושא המכרז: מכרז לקבלת שירותי בקרה וביקורת על פרוייקט תבל

מס’ המכרז: ת (23)2012

תאריך פרסום: 7 באפריל 2013

מועד אחרון: 29 במאי 2013

הערות: המוסד לביטוח לאומי מבקש לקבל הצעות לשירותי בקרה וביקורת לפרוייקט תבל, לפיתוח הדור הבא של מערכות הליבה והמטה במוסד בארכיטקטורה של שירותים עסקיים (SOA). פרוייקט תבל (תשתית ביטוח לאומי) הוא פרוייקט אסטרטגי רב-שנתי של המוסד לביטוח לאומי.

הפרוייקט מתבסס על תשתית SOA, מנוע חוקה עסקית, מנוע תהליכים, תשתית ESB ותשתיות יישומיות אחרות הקיימות במוסד ו/או ייבחרו בתהליכי רכש אחרים.

מערכות המטה יתבססו בעיקרן על מערכת המרכב”ה (SAP). כחלק מפרוייקט תבל המוסד מפתח מחדש את כלל מערכות המטה במוסד בהתבסס על תשתיות SAP מרכב”ה ובהן מערכת משאבי אנוש, כספים, לוגיסטיקה, תקציבים ותוכניות עבודה.

לניהול פרוייקט תבל מסתייע המוסד בחברה חיצונית – חברת מטאור.

מערך הבקרה והביקורת הנדרש במסגרת מכרז זה יופעל במשך כל תקופת יישום פרוייקט תבל במוסד ויכלול מעקב אחר לוחות הזמנים של הפרוייקט, בחינת תהליכי עבודה, תקציב, ניתוח וניהול סיכונים ניהוליים בפרוייקט ונושאי בקרה נוספים.

שירותי הבקרה המוצעים צריכים לענות על דרישות תקניות כלליות ומקצועיות המקובלות בענף הבקרה של מערכות ממוחשבות בארץ ובעולם לרבות תקן ביקורת 98 של לשכת רואי החשבון – “נהלי המבקר במענה לסיכונים שהוערכו”, הנחיות באזל 2, באזל 2.5 ובאזל 3 בנושא סיכונים תפעוליים Operational Risks וכן על כל הדרישות המפורטות במכרז.

ההסכם עם הזוכה ייחתם לתקופה של חמש שנים עם אופציה להארכת ההתקשרות בשלוש תקופות נוספות בנות שנתיים כל-אחת.

יעדי פרוייקט תבל המרכזיים: מימוש מיטבי של תפיסת “המבוטח המרכזי”; שיפור השירות למבוטח; העלאת רמת הבקרה והניהול; העלאת רמת התמיכה בקבלת החלטות; העלאת מהירות תגובה; מיעזור תקלות.

יעדי הבקרה לפרוייקט: המוסד מבקש במסגרת מכרז זה לבחור בנותן שירותי בקרה אשר יסייע לו לפקח על פעולות התכנון ויישום פרוייקט תבל בכל ההיבטים התפעוליים והניהוליים, זאת לאור בעליות, נקודות תורפה וסיכונים בפרוייקט ובמורכבות שכאלה.

המוסד לביטוח לאומי מעוניין להקים מנגנון בקרה נפרד מהניהול השוטף של פרוייקט תבל ואת בין היתר לקבל משוב שוטף על היבטים שונים של ניהול הפרוייקט ועל תהליכי עבודה בפרוייקט, ניהול שינויים בפרוייקט, חוות דעת על תהליך קבלת ההחלטות בנושאים שונים כולל נושאים טכנולוגיים העלולים לגרום לכשל ו/או סטיות במימוש הפרוייקט, בעמידתו ביעדים שנקבעו או בתקציבו.

הלקוחות העיקריים לעניין הבקרה והביקורת הם: חשב המוסד, המבקרת הפנימית של המוסד וועדת היגוי בראשות מנכ”ל המוסד המלווה את הפרוייקט.

במקביל לפעילות הבקרה והביקורת הנדרשים עפ”י מכרז זה מבצע המוסד ביקורת נוספת במסגרתה נבחנים לוח הזמנים של תבל, קצב ההתקדמות ועמידה בתקציב תכנון מול ביצוע. הממונה על הבקרה יהיה אחראי למניעת כפילות בין הבקרות.

למוסד לביטוח לאומי 23 סניפים ראשיים, סניפי משנה ונקודות שירות. המוסד מפעיל ומתחזק כיום כמאה אתרים ברחבי הארץ המשרתים כ- 4,000 משתמשים.

מכרזים קודמים הקשורים לפרוייקט “תבל” של המוסד לביטוח לאומי פורסמו כאן ו- כאן.