“גלובס’ פירסם ידיעה בלעדית לגבי אפליקציה שמ. הבריאות ישתמש בה במשבר קורונה; Read IT Now דיווח על כך במבזק יממה קודם [ידיעה מעודכנת למוצ”ש]

העיתון “גלובס” מפרסם היום (שישי, 20.3.2020) בשעה 12:05 ידיעה של יסמין יבלונקו  שהוגדרה כידיעה בלעדית.

בכותרת הידיעה נאמר: הכירו את האפליקציה שתסייע למשרד הבריאות והשב”כ לאיתור חולי קורונה.

בכותרת המשנה נאמר: משרד הבריאות שכר בפטור ממכרז את חברת הסטרט-אפ GlobeKeeper לצורך בניית אפליקציה שתתריע על סכנת הידבקות בקורונה. החברה השתתפה באקסלרטור של השב”כ ואוניברסיטת תל אביב ומתבססת על שיתוף מידע וולונטרי של הציבור. מקורב לחברה: ‘האפליקציה לא מעבירה מידע אישי’. [השגיאה – במקור].

עם כל הכבוד לידיעה הבלעדית של “גלובס” שלא הצלחתי לקרוא את כולה (בשל חומת התשלום) הרי שמבזק על ההתקשרות הזאת פורסם בחלון המבזקים של Read IT Now כבר אתמול (חמישי, 19.3.2020) בשעה 14:35.

במבזק שלי נאמר [קיראו כאן]: ב- 19 במארס 2020 אושרה התקשרות בפטור ממכרז [התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש] בהיקף 1.755 מיליון ₪ עם חברת גלובקיפר טק בע”מ עבור “פיתוח אפליקציה לתמיכה בהאטת התפשטות נגיף קורונה”. באתר GeekTime תוארה בעבר פעילות החברה [GlobalKeeper Tech LTD] כ”פלטפורמת תקשורת לשימוש כוחות הביטחון שיכולה להעביר בזמן אמת ובאופן מוצפן ומאובטח, וידאו וקול בזמן אמת, מיקומים ותמונות מהאירוע – בזמן ההתרחשות. לאחר מכן, השירות מציג מעין ציר זמן שמציג את כל הדיווחים וההתרחשויות בסדר כרונולוגי – דבר המאפשר לבצע תחקירים יעילים ומהירים לאחר-האירוע”.

* עדכון: היום (20.3.2020) בשעה 14:15 פירסם מאיר אורבך ב”כלכליסט” ידיעה על אותה אפליקציה.

עדכון (מוצ”ש, 21.3.2020): אתמול (20.3.2020) בשעה 15:12 פירסמה רפאלה גויכמן ב”דה מארקר” ידיעה על אותה אפליקציה.