WSJ: למשטרות באירופה יש יותר מ- 40 מכשירי סלולר מוצפנים שלא ניתן להגיע לנתונים בהם; מחריף העימות בתחום בין רשויות אכיפת החוק האירופאיות לחברות הטכנולוגיה

העיתון Wall Street Journal  דיווח ב- 31 במארס 2016 אומר כי רשויות אכיפת החוק באירופה מנסות להתמודד עם בעיית פיצוח מכשירי טלפון ניידים בחקירות של אירועי טרור. למשטרות באירופה יש יותר מ- 40 מכשירי סלולר מוצפנים שלא ניתן להגיע לנתונים בהם. כל הניסיונות של משטרות באירופה לפצח את המכשירים הללו לא הצליחו.

במקביל, ועל רקע זה, מחריף העימות בתחום בין רשויות אכיפת החוק האירופאיות לחברות הטכנולוגיה במיוחד לאחר אירועי הטרור בפריז ובבריסל. כמה מחוקקים מציעים לחייב את החברות לסייע לרשויות אכיפת החוק בנושא זה.

לדברי Cyril Gout ראש היחידה הפורנזית-טכנולוגית במשטרת צרפת אחד מהמכשירים הללו הוא אייפון של חברת אפל שנתפס במסגרת החקירה לגבי התקפות הטרור שהיו בפריז ב- 13 בנובמבר 2015 בהן נהרגו 130 איש ומכשיר של אדם שתכנן לתקוף כנסיה מחוץ לפריז באביב שעבר.

דוברת מטעם אפל אמרה לעיתון כי “כאשר השלטונות ביקשו מאיתנו נתונים הקשורים לחקירות לגבי ההתקפות בפריז, סייעו מיידית וסיפקו להם את כל המידע שהיה לנו כפי שעשינו במקרים רבים ברחבי אירופה”. לדבריה החברה לא קיבלה בקשות כלשהן לגבי פריצת אייפונים או גזירת נתונים מאייפון הקשור להתקפות בפריז או בבריסל.