WAFA: משרד התקשורת הפלסטיני גינה ההחלטה להרחיב הכיסוי הסלולרי של דור רביעי בגדה המערבית עד 95%

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וואפה דיווחה ב- 15 בפברואר 2021 כי משרד התקשורת והמידע הפלסטיני גינה ההחלטה הישראלית לאפשר לחברות הסלולר הישראליות להרחיב את הכיסוי הסלולרי של דור רביעי בגדה המערבית עד 95%.

בידיעה נאמר בין היתר כי ההחלטה הישראלית הזאת מתעלמת מחוקים בינלאומיים ומהזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני.

שר התקשורת הפלסטיני Ishaq Sider אמר בהודעה רשמית כי משרדו עוקב אחר הנושא ונמצא בקשר עם גופים שונים לרבות איגוד התקשורת העולמי [International Telecommunication Union, ITU]  וכן משרד הקוורטט לענייני המזרח התיכון. הוא הוסיף כי תיעשה פנייה לערכאות משפטיות בינלאומיות כדי לעצור את מה שכינה כ”עבירה בוטה” מצד הרשויות בישראל באמצעותה מתכוונים להרוס את הכלכלה הפלסטינית ואת חברות התקשורת הפלסטיניות ופיתוח מגזר הטכנולוגיה הפלסטיני.

שר התקשורת הפלסטיני ציין כי מהפלסטינים נמנעת כיום בידי ישראל גישה לשירותי דור רביעי ודור חמישי וישראל ממשיכה לנקוט בצעדים שונים הפוגעים ביכולת להפעלת שירותי טכנולוגיית מתקשורת מתקדמים. בהודעה פורסמו תגובות מנכ”לי שתי חברות הסלולר הפלסטיניות שהיו דומות לדברי שר התקשורת הפלסטיני.

Dergham Mari מנכ”ל חברת הסלולר הפלסטינית השנייה Ooredoo-Palestine Telecommunications Company  אף ציין כי חברתו נכונה להשקיע עשרות מיליוני דולרים כדי להציע שירותי 5G ברבע שהדבר יאושר לביצוע מצד שלטונות ישראל.