UPU: מתוך יותר מ- 650,000 סניפי דואר ברחבי העולם, יותר מ- 100,000 עדיין אינם מחוברים לאינטרנט

16:10 13.01.2023

קטגוריות: אינטרנט דואר/שירותי דואר

תגים:

איגוד הדואר העולמי [Universal Postal Union , UPU] הכריז על יוזמה חדשה – Connect.post. יוזמה זו היא בתמיכה של שני גופים של האו”ם [ה-  UN Sustainable Development Goals וה-  UN Common Agenda] וכן בתמיכה של משרד הפנים והתקשורת של יפן [Japan’s Ministry of Internal Affairs and Communications, MIC].

עפ”י ההערכות של UPU, מתוך יותר מ- 650,000 סניפי דואר ברחבי העולם, יותר מ- 100,000 עדיין אינם מחוברים לאינטרנט.

מטרת היוזמה החדשה של האיגוד היא לחבר את כל סניפי הדואר בעולם (שעדיין אינם מחוברים) לאינטרנט וזאת עד לשנת 2030. זאת במטרה “להביא להכללה דיגיטלית [digital inclusion] משמעותית של עסקים ואזרחים בקהילות אותן סניפי הדואר משרתים”.

איגוד הדואר העולמי סבור כי המידע שברשותו בנושא זה אינו מלא ולכן בשלב ראשון של הפרוייקט החדש הוא מבקש לאסוף מידע מעודכן במטרה למפות את מידת החיבור של סניפי הדואר והיכולות הדיגיטליות שלהם ולזכות בתמונה מדוייקת בתחום זה.

באיגוד מציינים את הדואר ההודי [India Post] שלאחרונה נקט ביוזמת חיבוריות מקיפה לגבי כלל 155,000 הסניפים שלו [תוך שימוש במגוון טכנולוגיות דוגמת Multi-Protocol Label Switching (MPLS), Wireless/Radio Frequency, VPN over Broadband, National Optic Fibre Network (NOFN)/FTTH (Fibre to the home),  3G/4G sim-based connectivity].

לדברי ד”ר Kushal Pathak, המשמש כ- Deputy Director General, Technology ב- Department of Posts, Ministry of Communications, Government of India, הדבר איפשר לסניפי הדואר להפוך למקום מרכזי אחד של כל שירותי הקמעונאות הממשלתיים דוגמת בקשות לדרכונים, העברות כספים אישיות ואפשרות לשלם מגוון תשלומים עבור שירותי תשתיות שונים וכן שירותי בנקאות דואר בכפרים מרוחקים ברחבי המדינה.

* משרד התקשורת חבר ב- UPU, כפי שדיווחתי כאן.