UNCTAD: מכירות הסחר האלקטרוני העולמיות ב- 2019 הסתכמו ב- 26.7 טריליון דולר; הקורונה הגדילה משמעותית את מכירות הסחר האלק’

Estimates Of Global E-Commerce 2019 and Preliminary Assessment of Covid-19 Impact on Online Retail 2020, דו”ח של ארגון United Nations Conference on Trade and Development, UNCTAD  (של האומות המאוחדות) שפורסם ב- 3 במאי 2021 אומר כי מכירות הסחר האלקטרוני העולמיות ב- 2019 הסתכמו ב- 26.7 טריליון דולר (גידול בשיעור של 4% לעומת שנת 2018) וכי מגיפת קורונה הגדילה משמעותית את מכירות הסחר האלקטרוני בעולם.

לדברי הדו”ח, הגידול הדרמטי במסחר האלקטרוני לנוכח מגבלות התנועה שנבעו כתוצאה מקורונה, הגדיל את הנתח של מכירות קמעונאיות מקוונות מתוך כלל המכירות הקמעונאיות משיעור של 16% בשנת 2019 לשיעור של 19% בשנת 2020.

הדו”ח מצביע על כך שהמכירות הקמעונאיות המקוונות גדלו בשיעורים ראויים לציון במספר מדינות. הבלטת מכולם היא קוריאה הדרומית שמצביעה על גידול משיעור של 20.8% בשנת 2019 לגידול בשיעור של 25.9% בשנת 2020.

את רשימת עשר המדינות המובילות מבחינת מכירות הסחר האלקטרוני בשנת 2019 מובילה ארה”ב במקום הראשון, יפן במקום השני, סין במקום השלישי, דרום קוריאה במקום הרביעי, בריטניה במקום החמישי. צרפת ממוקמת במקום השישי, גרמניה שביעית, איטליה אחריה במקום השמיני, אוסטרליה תשיעית וספרד סוגרת את העשירייה המובילה.

הדו”ח פורסם במסגרת אירוע שערך הארגון תחת הכותרת Measuring eCommerce and the Digital Economy.