TrendForce: צפוייה ירידה בייצור הסמרטפונים בעולם בשנת 2022

דו”ח של חברת המחקר TrendForce  שפורסם ב- 25 במארס 2022 אומר כי צפוייה ירידה בייצור הסמרטפונים בעולם בשנת 2022.

זאת לאחר מכירות נמוכות מהצפוי ברבע הרביעי של שנת 2201  וכן ביצועי ייצור  חלשים ברבע הראשון של שנת 2022.

חברת המחקר מציינת כי אירועים ובהם הפלישה הרוסית לאוקראינה והסגרים המחודשים על ערים שונות בסין בשל מגיפת קורונה יגרמו לכך שבמהלך המחצית הראשונה של שנת 2022 נחווה ביצועים חלשים בתחום ייצור הטלפונים החכמים, דבר שישפיע על רמת הייצור במהלכה של שנת 2022 כולה.

התחזית המקורית של חברת המחקר הייתה לייצור בהיקף של 1.38 מיליארד מכשירים בשנת 2022 כולה אולם עתה היא מקטנה את התחזית לייצור בהיקף של 1.366 מיליארד יחידות עם שיעור גידול שנתי שקטן עתה ל- 2.5%.

גורמים נוספים המשפיעים על התהליך הם גיאופוליטיקה, אינפלציה ומחסור בזמינות אנרגיה. אשר על כן לא ניתן לפסול אפשרות לפיה יידרש בהמשך עדכון נוסף של התחזית לגבי היקף הייצור השנתי של שנת 2022.

באשר לפלישה הרוסית לאוקראינה מציינת חברת המחקר כי מכירות המותגים בתחום זה הושעו או שקטנו בצורה חדה. עפ”י נתוני החברה, מכירות הסלולר ברוסיה ובאוקראינה היוו 3-4 אחוזים מכלל מכירות הסלולר העולמיות כשמתוך נתון זה, מדובר ב- 85% מהמכירות – בשוק ברוסיה [בו שלושה המותגים המובילים הם Samsung, Xiaomi, Apple כשסמסונג ואפל הודיעו על השעיית המכירות במדינה].

אם ייפסקו פעולות הלחימה באוקראינה לפני סוף חודש אפריל אזי ההערכה היא ההשפעה על שוק הסמרטפונים העולמי תהיה בסביבות ה- 20 מיליון יחידות.

עוד אומרת חברת המחקר כי הלחימה האיצה את האינפלציה העולמית, מצב המשפיע בצורה משמעותית במיוחד על מחירי האנרגיה והמזון. משמעות הדבר היא שחלק ההכנסה האישית המיועדת להוצאות מסוג זה [personal disposable income] יקטן בצורה סימולטנית. בעקבות כך, משך מחזור חיי המוצרים שבשימוש יתארך [prolonged replacement cycle] בשוק הסמרטפונים עד לשדרוג למכשירים חדשים.

חברת המחקר גם מעריכה כי נוסף למלחמה באוקראינה הרי שמגיפת קורונה תמשיך להשפיע על שוק הטלפונים החכמים במהלכה של שנת 2022 ובמיוחד בסין, שוק הסמרטפונים הצרכני הגדול ביותר בעולם. התמודדותה של סין על המגיפה מחריפה את המחסור בכוח אדם לתהליך הייצור כמו גם המחסור בחומרי גלם.

בהתחשב במצב זה, חברת המחקר מעריכה עתה כי מכירות הסמרטפונים בסין יקטנו מכ- 325 מיליון יחידות בשנת 2021 ל- 300 מיליון יחידות השנה, ירידה שנתית בשיעור של 7.7%(-). וייתכן בהחלט שאין זו המלה האחרונה.