The Intercept: חברת NSO Group משתמשת במלחמת ‘חרבות ברזל’ ל- Crisis-Wash” Image”

14:52 14.11.2023

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

האתר The Intercept פירסם בימים האחרונים ידיעה בה נטען כי חברת NSO Group הישראלית משתמשת במלחמת ‘חרבות ברזל’ ברצועת עזה ל- Crisis-Wash” Image”.

יצויין כי ב- 18 באוקטובר 2023 פירסם ‘הארץ’ ידיעה תחת הכותרת “מיפוי, איכון, זיהוי פנים: חברות הסייבר־ריגול הישראליות התגייסו לאתר שבויים ונעדרים”. בידיעה נטען כי חברת NSO Group, רייזון וחברות נוספות — בשיתוף מאה בכירי סייבר — הקימו חמ”ל מיוחד המסייע למערכת הביטחון. אחרי המשבר מול המדינה, בתעשייה מקווים להזכיר את חיוניותה”.

האינטרספט טוען כי NSO, שבשנת 2021 הוכנסה לרשימה שחורה בארה”ב בשל טכנולוגיית Pegasus שלה, מגבירה לאחרונה את מאמצי השדלנות (לובינג) שלה. לדברי האתר, החברה שלחה אימייל דחוף (מגובה בגירסת מכתב באמצעות חברת השיגור UPS) וביקשה להיפגש עם שר החוץ אנטוני בלינקן ועם פקידים נוספים במשרד החוץ האמריקני.

הבקשה להיפגש “נוגעת לגבי חשיבות השימוש בטכנולוגיית Cyber Intelligence לנוכח איומי האבטחה החמורים שמציבים הלוחמים הטרוריסטים של החמאס בהתקפה שערכו ב- 7.10.2023] ולאחריה”, כתב עו”ד Timothy Dickinson שותף במשרד עורכי הדין Paul Hastings מלוס אנג’לס, בשם חברת NSO, במכתבו לשר החוץ בלינקן.

לדברי האתר, המכתב פורסם במסגרת החובה החוקית של משרד עורכי הדין  תחת ה- Foreign Agents Registration Act.

האתר טוען כי זהו הניסיון האחרון עד כה של NSO ‘להמציא’-מחדש את הדימוי שלה שנפגע לאור הדיווחים בשנים האחרונות על מעורבותה בציתותים ובפריצות לטלפונים לכאורה במדינות רבות בעולם וכן ניסיון נוסף לגרום להוצאתה מהרשימה השחורה.

בהקשר זה טוען האתר כי בשנת 2022 הוציאה החברה לפחות 1.5 מיליון דולר במאמצי לובינג, סכום הגבוה מהוצאה של מדינת ישראל על מאמצי שדלנות. בין היתר שכרה שירותי מספר חברות העוסקות ביחסי ציבור וכן שירותי משרדי עורכי דין שונים.

פעילות הלובינג של החברה מתמקדת בעיקר בפוליטיקאים רפובליקנים הידועים בתמיכתם הפעילה במדינת ישראל ונגד הפסקת אש בלחימה ברצועת עזה.

עוד נאמר במכתב אל שר החוץ האמריקני כי הטכנולוגיה של NSO “תומכת במאמץ העולמי הנוכחי נגד טרור מכל סוג שהוא. מאמצים אלה מתיישבים עם המסרים החוזרים ונשנים של המימשל האמריקני והצעדים לתמיכה בממשלת ישראל”.

מומחים בתחום העריכו בפני האתר כי מאמצי ה- “Crisis-Washing” של חברת NSO  כמתנדבת באיתור חטופים ונעדרים ישראליים וניסיונותיה לשקם את תדמיתה, עשויים לסלול את הדרך מבחינת המימשל האמריקני  ל’קאמבק’ של החברה לפעילותה הרגילה.