SITA: השקעות ה- IT של נמלי תעופה בעולם יסתכמו בכ- 6 מיליון דולרים בשנת 2013

The 2013 Airport IT Trends Survey , הדו”ח השנתי העשירי של SITA שפורסם ב- 12 בנובמבר 2013 אומר כי נמלי התעופה ברחבי העולם מגדילים את תקציבי טכנולוגיית המידע שלהם.

השקעות ה- IT של נמלי תעופה בעולם יסתכמו בכ- 6 מיליון דולרים בשנת 2013.

כ- 90% מהנשאלים מעריכים כי ב- 2014 יגדלו תקציבי ה- IT שלהם או לפחות אלה יישארו כמו השנה. עיקר ההתמקדות תהיה בחוויית הנוסע. בסדר עדיפות גבוה: טכנולוגיות טיפול בנוסעים וכן טכנולוגיות לשיפור השירות לנוסעים והמידע לנוסעים.

בשלוש השנים האחרונות חל שיעור גידול שנתי מצטבר של 12% בהשקעות ה- IT של נמלי תעופה לעומת שיעור גידול שנתי מצטבר של 2.83% בהכנסות של נמלי התעופה.

95% מנמלי התעופה מתכוונים להשקיע בשנת 2016 ביישומונים ניידים שיספקו מידע עדכני על טיסות ועל המצב בנמל התעופה ויסייע לנוסעים את השהייה במקום. בנוסף, 75% מנמלי התעופה יציעו לנוסעים שירותים באמצעות מדיה חברתית ב- 2016 (לעומת 56% כיום).

הסקר של SITA בשיתוף פעולה עם Airports Council International, ACI ועם Airline Business מדגיש את החשיבות הגוברת של תובנה עסקית [business intelligence (BI)]. שמונים אחוזים מנמלי התעופה שהשתתפו בסקר אמרו כי עד שנת 2016 מתכוונים להשקיע בפתרונות BI וזאת לשם מקסום (אופטימיזציה) וניהול הרווחים. עדיפויות אחרות בתחום ה- BI הן תפעול נמלי התעופה, ניטור זרימת הנוסעים וניהול משאבי נמלי התעופה. הדבר תואם להתמקדות המוצהרת של נמלי התעופה להשתמש בתובנה עסקית כדי לשפר מודעות תפעולית וחוויית הנוסעים. כיום רק 8% מנמלי התעופה השיגו בצורה מלאה את דרישות איכות הנתונים ליוזמות ה- BI הנוכחיות שלהם.