Politico: משתתפי הוועידה השנתי לביטחון במינכן משתמשים – בעקיפין ושלא במודע – בציוד תקשורת סיני מתוצרת חברת Huawei

האתר פוליטיקו דיווח השבוע כי משתתפי הועידה לענייני ביטחון לאומי [ Munich Security Conference, MSC/Münchner Sicherheitskonferenz] השנתית המסורתית הנערכת בסוף השבוע הזה [17-19.2.2023] בעיר מינכן בגרמניה משתמשים – שלא במודע – בציוד תקשורת סיני מתוצרת חברת Huawei. זאת שעה שבלחץ אמריקני יותר ויותר מדינות מפסיקות להשתמש בציוד תקשורת סיני מחשש להיבטי אבטחה.

לדברי פוליטיקו, האתר בו מתקיימת הועידה [מלון Hotel Bayerischer Hof היוקרתי] ‘מוקף’ באנטנות קליטת סלולר (במרחק של 300 מטר מהמלון) שחלקן משתמשות בציוד טלקום סיני של וואווי. על גג המלון יש גם כן אנטנת סלולר שייתכן שאף היא כוללת ציוד של וואווי הסינית. משמעות הדבר היא שבכל פעם שהם משתמשים בטלפון הסלולרי שלהם, הם עוברים דרך האנטנות של וואיווי.

בין המשתתפים בכינוס: סגנית נשיא ארה”ב קמלה האריס, ראש ממשלת גרמניה אולאף שולץ ונשיא צרפת עמנואל מקרון. גם שר הביטחון יואב גלנט משתתף בכנס.

= = = = = = = = = = = = =

במדינות נוספות מסירים או קוראים להסיר ממקומות ציבוריים את מצלמות המעקב במעגל סגור מתוצרת סין

ב- 10.2.2023 דיווחתי כאן באתר כי ח”כ סימון דוידסון שאל את ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא איום במתקפת סייבר על מצלמות במרחב הציבורי. בשאילתה נאמר כי “לאחרונה פורסם כי מצלמות רבות במרחב הציבורי ובמבני ציבור, חלקן במקומות רגישים, מכילות רכיבים תוצרת סין, המאפשרים השתלטות מרחוק של גורמים זרים, ונאסרו לשימוש באמריקה ובבריטניה. עדות לאיום, צפה לאחרונה כשהאקרים איראניים פרסמו תיעוד מהפיגוע בירושלים בנובמבר”.

באותה ידיעה פירסמתי גם כי אתר ה- BBC דיווח מהעיר סידני ב- 9.2.2023 שאוסטרליה תסיר את כל מצלמות המעקב מתוצרת סין בכל האתרים הביטחוניים במדינה וזאת מחשש לביטחון הלאומי. בדיקה שנערכה העלתה כי יש כיום 900 יחידות של ציוד מעקב מתוצרת חברות סיניות [Hikvision או Dahua] באתרים ממשלתיים. מצלמות וציוד אבטחה קיימים ביותר מ- 200 מבנים ממשלתיים באוסטרליה לרבות במשרד הביטחון, במשרד החוץ ובמשרד התובע הכללי במדינה. ארה”ב ובריטניה נקטו בצעדים דומים אשתקד בשל חששות שהממשלה הסינית וסוכנויות ביון שלה יכולות לגשת למכשירים הללו.

= = = = = = = = = = = = =

■ עתה אני מדווח גם כי באירלנד פורסמה קריאה לבחון את כל מצלמות הטלביזיה במעגל   סגור (CCTV) מתוצרת סינית לצורכי אבטחה המוצבות בפרלמנט האירי [Dáil Éireann] הממוקם ב-  Leinster House.

בפנייה אל יו”ר הפרלמנט [Ceann Comhairle] צויין כי לדברי ה- Irish Council for Civil Liberties, הפרלמנט האירופי, דנמרק, ארה”ב, בריטניה ואוסטרליה אסרו שימוש או הסירו מהפרלמנט שלהן מצלמות מתוצרת חברת Hikvision הסינית (השנוייה במחלוקת בשל קשריה לשלטונות הסיניים).

בראיון עיתונאי הזכיר יוזם הפנייה בהקשר זה את נושא הריגול לכאורה באמצעות מערכת Pegasus של חברת NSO Group הישראלית במדינות שונות באירופה.

■ בתוך כך, Prof Fraser Sampson ה-  Biometrics and Surveillance Camera Commissioner בממלכה המאוחדת הביע ביקורת על השימוש שעושה משטרת בריטניה במצלמות כאלה מתוצרת סינית. לדבריו, שימוש זה צריך להדאיג לפחות באותה מידה של דאגה שהייתה בארה”ב לגבי הבלון הסיני, שהופל בסופו של דבר.

הוא אמר את הדברים בעקבות פירסום אשתקד של ממצאי סקר שהצביע אודות השימוש בציוד מעקב זר בידי משטרת בריטניה.

= = = = = = = = = = = = =