Politico: משטרת קנדה אישרה כי השתמשה במשך מספר שנים בטכנולוגיה של NSO Group במטרה לחדור למכשירי טלפון ניידים ולאסוף מידע (לרבות הפעלה-מרחוק של המצלמה בטלפון הנייד או במחשב האישי של חשוד כלשהו)

14:06 01.07.2022

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: , ,

האתר פוליטיקו דיווח ב- 29.6.2022 כי משטרת קנדה [Royal Canadian Mounted Police, RCMP] אישרה שהיא השתמשה במשך מספר שנים במוצר של חברת NSO הישראלית. זאת במטרה לחדור למכשירי טלפון ניידים ולאסוף מידע לרבות הפעלה-מרחוק של המצלמה בטלפון הנייד או במחשב האישי של חשוד כלשהו.

לדברי האתר, המשטרה הקנדית אמרה כי נקטה בצעד זה רק בחקירות הרציניות ביותר כאשר טכניקות פולשניות פחות לא העלו דבר. המשטרה ציינה כי בין השנים 2018 ל- 2020 השתמשה בטכנולוגיה זו בעשר חקירות שונות.

ה- RCMP ציינה כי השימוש הגובר בתקשורת מוצפנת משמעותו שהמשטרה זקוקה לכלים חדשים כדי להתמודד עם הבעייה ועתה היא עושה זאת באמצעות מה שהיא מכנה on-device investigative tools.

לדברי פוליטיקו, המשטרה הקנדית פירטה את הטכניקות שהיא עושה בהן שימוש במסגרת ה- Covert Access and Intercept Team, במסמך שהוצג לפני שבוע בבית-הנבחרים הקנדי [House of Commons]. זאת בתגובה לשאילתה שהוגשה ע”י חבר בית-הנבחרים.

בתוך כך, לפני מספר ימים דיווח האתר האירי TheJournal.ie כי חבר הפרלמנט האירופי מטעם אירלנד Francis Fitzgerald  ביקש מה- Irish National Cyber Security Centre לחקור [אם יש צורך, בשיתוף עם משטרת אירלנד (An Garda Síochána)] את נושא השימוש לכאורה בתוכנת פגסוס (Pegasus) של NSO באירלנד. זאת בעקבות דיווחים על שימוש בתוכנה במספר מדינות באירופה.