PEW: כיום אנשים קוראים ידיעות וכתבות רבות (וגם ארוכות) באמצעות הסמרטפונים שלהם

Long-Form Reading Shows Signs of Life in Our Mobile News World, דו”ח של Pew Research Center  [שנערך בשיתוף עם John S. and James L. Knight Foundation] שפורסם ב- 5 במאי 2016 אומר כי כיום אנשים קוראים ידיעות, כתבות ומאמרים רבים באמצעות מכשירי הטלפון החכמים (סמרטפונים) שלהם. ויודגש כי מדובר גם על קריאה של כתבות ארוכות יותר [לפחות בנות אלף מלים].

החוקרים בדקו בספטמבר 2015 כ- 75,000 כתבות במגוון תחומים ב- 30 אתרי חדשות מסוגים שונים וזאת כשהם משתמשים במטריצות שסופקו בידי חברת האנליטיקה Parse.ly.

הממצא העיקרי: משתמשי סלולר הקדישו יותר זמן בממוצע וקראו כתבות/מאמרים ארוכים יותר וזאת לא משום שנדרש זמן רב יותר לקריאה של משהו ארוך יותר. בממוצע, נדרשו 123 שניות של אינטראקציה (גלילה, הקלקה ולבסוף – קריאה) לגבי סיפורים של בני אלף מלים ויותר ו- 57 שניות לקריאת דיווחים של בני פחות מאלף מלים. כלומר, הקרואים היו מוכנים להקדיש פי שניים זמן לקריאת התוכן החדשותי הארוך יותר בהשוואה לתוכן הקצר יותר.

החוקרים מציינים כי הדבר מעניין במיוחד לאור העובדה שמתוך ים החדשות המתפרסמות באופן מקוון, מרביתן קצרות יחסית ולמרות זאת אנשים מוכנים לקרוא דברים ארוכים יותר באמצעות הסלולר שלהם.

עוד מצאו החוקרים כי ‘קוראי הסלולר’ הם משכימי קום [קוראים בין ארבע לעשר בבוקר] או העולים מאוחר על יצועם [קוראים בין חצות לבין ארבע בלילה/לפנות בוקר].