OECD: עוד 9 מדינות מקרב החברות בארגון הן בעלות יותר מ- 50% של חיבורי פס-רחב בסיבים; ישראל בתחתית רשימת 37 המדינות החברות

נתונים סטטיסטים חדשים שמפרסם הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי [Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD] מצביעים על כך שעוד תשע מדינות מקרב החברות בארגון הן בעלות יותר מ- 50% של חיבורי פס-רחב בסיבים ואילו ישראל נמצאת בתחתית רשימת 37 המדינות החברות כשאחריה יש עוד שתי מדינות בלבד במצב גרוע ממנה בתחום זה.

לפני שנה היה מדובר בשש מדינות בלבד שהיו בעלות יותר מ- 50% של חיבורי פס-רחב בסיבים. בסך הכל, הנתח של סיבים בחיבורי פס-רחב בקרב 37 המדינות החברות בארגון גדל ל- 27% (נכון ליוני 2019) לעומת נתח של 24% (שנה קודם לכן).

הנתונים מראים כי ליטא, לטביה, ספרד וניו זילנד הצטרפו אל המדינות הוותיקות והמובילות בתחום – דרום קוריאה, יפן והמדינות הנורדיות. זאת הודות לתמהיל של תחרות מוגברת, אסדרה (רגולציה) טובה ומדיניות, וכן השקעות חדשות בתשתיות.

דרום קוריאה ויפן הן בעלות נתח סיבים של יותר מ- 75% מכלל הפס-הרחב ואילו ליטא, שבדיה, לטביה, ספרד, איסלנד, פינלנד ונורבגיה הן בעלות שיעור של יותר מ- 50% כל אחת. ניו זילנד ופורטוגל נמצאות מתחת לשיעור של 50% אולם צפויות להצטרף אל הקבוצה הזאת של המדינות.

המספר הכולל של חיבורי סיבים בקרב כלל מדינות ה- OECD גדל בשיעור שח 13.8% במשך השנה שהסתיימה ביוני 2019. עם זאת, כבלים הם עדיין הדרך הפופולרית ביותר עבור פס-רחב עם נתח של 33.6% מכלל חיבורי הפס-הרחב. הנתח של DSL ירד בתוך שנתיים מ- 41.6% ל- 35.1%.

עוד עולה מהנתונים החדשים שפירסם ה- OECD כי נמשך הגידול המשמעותי במספר מנויי הפס-הרחב הנייד והוא עומד על קצב די קבוע של 7% בשנה. המדינות בעלות שיעורי החדירה הגבוהים ביותר היו יפן, פינלנד, אסטוניה, ארצות הברית ואוסטרליה.