NVCA: לשוק ההנפקות מגובות הון סיכון עדיין דרך רחוקה לפני שנוכל לומר שהבריא

Mark Heesen נשיא ה- National Venture Capital Association, NVCA כתב בבלוג של הארגון ובהודעה לעיתונות של הארגון ב- 3 בינואר 2011 כי “למרות המומנטום ברבע הרביעי הרי ששוק ההנפקות הציבוריות הראשונות לא התאושש בשנת 2011. למעשה נכונה לו עוד דרך ארוכה בטרם נוכל לומר כי הוא שוק הנפקות בריא”.

לדבריו, ההתאחדות הארצית של הון סיכון “מתמקדת במספר ההנפקות יותר מאשר בהיקף הכולל שלהן משום שבארצנו אנו זקוקים ליותר חברות ציבוריות ולא בהכרח חברות גדולות”.

מארק הסן אמר עוד כי הנפקות בארצות הברית של חברות זרות שבסיסן אינו בארה”ב היוו רבע מכלל ההנפקות בשנת 2011 לעומת 37% בשנת 2010. הירידה באחוזים מקורה במספר נמוך יותר של חברות סיניות המונפקות בארה”ב ב- 2011 לעומת 2010 (תשע לעומת עשרים וחמש, בהתאמה).

נשיא ה- NVCA אמר כי כיום יש “בצנרת” עוד 60 חברות מגובות הון סיכון שפניהן להנפקה. “אם כל החברות הללו יממשו את כוונותיהן נזדקק לעוד 40 או יותר שיצטרפו אליהן כדי שנוכל להכריז על שנת 2012 כשנת הנפקות חזקה”.

“השורה התחתונה היא שאנו זקוקים לפחות לכפליים ממספר ההנפקות שהיה לנו ב- 2011 כדי להכריז שהשוק חזר למסלול ודבר זה עשוי לקחת עוד זמן”.