NTIA במשרד המסחר האמריקני: אימוץ מהיר של אינטרנט נייד בקרב האמריקנים

Exploring the Digital Nation: Embracing the Mobile Internet, דו”ח של ה- National Telecommunications and Information Administration, NTIA ב- U.S. Commerce Department  שפורסם ב- 16 באוקטובר 2014 אומר כי האמריקנים מאמצים במהירות מכשירי אינטרנט ניידים דוגמת טלפונים חכמים (סמרטפונים) ומחשבי לוח (טבלטים) לשימוש נרחב של פעילויות מעבר לתקשורת קולית.

האמריקנים, כך עולה מהדו”ח, משתמשים במכשירים הניידים לצורך יישומונים שבעבר נעשה בהם שימשו בעיקר ממחשבים נייחים או ניידים או שכלל לא נעשה בהם שימוש.

הדו”ח מבוסס על ממצאי סקר של ה- U.S. Census Bureau [אף הוא משתייך למשרד המסחר האמריקני] מאוקטובר 2012 שסקר יותר מ- 53,000 משקי-בית בארצות הברית.

הטלפונים הניידים, כך נראה, אף מסייעים לצמצם את הפער הדיגיטלי בארצות הברית בייחוד בקרב בני קבוצות מסויימות כמו בעלי הכנסות מסויימות, אנשי בעלי מוגבלויות או אזרחים ותיקים. כמו כן צומצמו הפערים באימוץ טלפונים ניידים בין לבנים לבין קבוצות מיעוטים שונות.

88% מכל האזרחים האמריקנים בני 25 ויותר משתמשים בטלפונים ניידים, קובע הדו”ח.

במהלך חמש השנים האחרונות מספרם של האמריקנים בני 16 ויותר שהתחברו לאינטרנט מכל מכשיר שהוא גדל בשיעור של 18%: מ- 151 מיליון איש בשנת 2007 ל- 187 מיליון איש בשנת 2012 (לאחר התאמה לגידול באוכלוסייה).

האימוץ של פס-רחב בקרב משקי-בית בארצות הברית מ- 69% בשנת 2011 ל- 72% בשנת 2012. למרות זאת, עדיין יש אמריקנים המסתמכים על ספריות ציבוריות כדי להתחבר לאינטרנט. יותר מ- 1,500 ספריות ציבוריות הן בעלות שירות אינטרנט מהיר.

NTIA היא סוכנות אקזקוטיבית המייעצת לנשיא ארצות הברית בנושאי מדיניות של טכנולוגיית מידע ותקשורת.