NPD: שלושים-ושבעה אחוזים ממשתמשי המחשבים האישיים מעבירים פעילויות למכשירים ניידים

Connected Intelligence Application and Convergence Report, דו”ח של חברת המחקר The NPD Group שפורסם ב- 7 בפברואר 2013, אומר כי 37% ממשתמשי המחשבים האישיים אשר נהגו להתחבר לתוכן באמצעות המחשב העבירו פעילויותיהם למכשירים ניידים: מחשבי לוח (טבלטים) וטלפונים חכמים (סמרטפונים).

שתי הפעילויות המובילות שהועברו ל”אכסניה חדשה” הן גלישה באינטרנט ושימוש ב- Facebook.

בקרב בעלי הטבלטים, 27% אומרים כי הם משתמשים עתה במחשב האישי שלהם בתכיפות נמוכה יותר לשם גלישה באינטרנט ו- 20% אומרים זאת לגבי השימוש בפייסבוק.

בקרב בעלי הסמרטפונים, 27% אומרים כי הם משתמשים עתה במחשב האישי שלהם בתכיפות נמוכה יותר גם לשם גלישה באינטרנט וגם לשם השימוש בפייסבוק.

עם זאת, אנשים עדיין משתמשים במחשבים האישיים לפעילויות ליבה ממוקדות מחשוב אישי.

מעניין כי לא רק המכשירים הניידים מהווים חלופה למחשבים האישיים כיום. 21% מהנשאלים שהטלוויזיה שלהם היא בעלת חיבור לאינטרנט אומרים כי הם עוברים מהמחשב האישי לצפייה בוידיאו באמצעות שירותי streaming שונים כמו נטפליקס (Netflix), הולו (Hulu) או Amazon Instant Video.

בניגוד לחברות מחקר אחרות טוענת NPD כי המחשב האישי לא סיים את חייו והוא נשאר עימנו. “קיים היקף משמעותי של פונקציונליות המבוצעת בצורה הטובה ביותר – באמצעות מחשבים”. מדובר במה שמכונה בשם הקולקטיבי “יצירת תוכן” אשר יישאר בתחום של המחשבים האישיים לתקופה ארוכה.

“קיימים משקי-בית רבים מאוד עם מחשבים אישיים”, אומרת חברת המחקר אשר מציינת כי משק-הבית המחובר לאינטרנט הוא בעל 2.4 מחשבים אישיים פעילים בממוצע לעומת 1.4 טבלטים.