Nikkei Asiana Review: בדיקת פירוק לגורמים של מכשיר הסלולר Mate 30 מראה כי בעקבות החרם האמריקני חברת Huawei פונה לשימוש ברכיבים סיניים

בדיקת פירוק לגורמים [teardown] של מכשיר הדגל הסלולרי Mate 30 מראה כי בעקבות החרם האמריקני חברת Huawei הסינית פונה לשימוש ברכיבים סיניים.

לפני שנה הושמה חברת Huawei Technologies הסינית ברשימה השחורה של ממשלת ארצות הברית האוסרת על חברות אמריקניות למכור לקבוצת הטלקום הסינית.

יצויין כי מכשיר  Mate 30 תואם לרשתות הדור החמישי [5G] והוא הושק במספר מדינות מאז הרבע השלישי של שנת 2019.

הבדיקה נערכה ע”י Nikkei Asiana Review בשיתוף עם חברת Fomalhaut Techno Solutions היפנית המתמחה בביצוע פירוק לגורמים ומרכיבים של מוצרים שונים. כתבה בנושא פורסמה ב- 14 במאי 2020.

בבדיקה נמצא כי במכשיר זה יש כיום רק 1% רכיבים אמריקנים לעומת שיעור קודם של כ- 11%.

השיעור של רכיבים סינים במכשיר עלה ל- 42% כיום וזאת לעומת שיעור של 25 רכיבים סיניים כאשר החברה הייתה עדיין יכולה לרכוש רכיבים אמריקנים. שיעור הרכיבים הסיניים במכשיר זה גדול ב- 16.5% לעומת מכשיר ה- Mate 20 Pro שהושק לפני הסנקציות האמריקניות והוא תואם לרשתות דור רביעי [4G].

כתבה נוספת שפורסמה ב- Nikkei Asiana Review ב- 28 במאי 2020 מצביעה על כך שחברת Huawei Technologies הקימה – כצעד מנע – מאגר חירום שווה ערך לשנתיים של שבבים אמריקניים ‘החשובים ביותר’ מבחינתה וזאת לאור החרם האמריקני עליה.

מדובר בראש ובראשונה במעבדים מרכזיים המיוצרים בידי חברת  Intelויריבתה Advanced Micro Devices [שתי חברות אמריקניות אלו שולטות יחדיו על כ- 98% משוק ה- Server CPU העולמי] ומוצרים של Xilinx.

החברה החלה למלא את המלאים שלה בסוף שנת 2018 לאחר מעצרה בקנדה של Meng Wanzhou סמנכ”לית הכספים של וואווי [וביתו של מייסד החברה Ren Zhengfei]. ב- 28.5.2020 אישר בית-משפט קנדי המשך הליך הסגרתה לארצות הברית.

לפי שבוע הודיעה וואווי כי הוציאה 23.45 מיליארד דולר על רכישת שבבים, רכיבים וחומרים שונים במהלך שנת 2019, גידול בשיעור של 73% לעומת השנה שקדמה לה.

עם זאת, ב- Nikkei Asiana Review מצטטים אנליסטים האומרים כי למרות המאמצים הללו של וואווי, הרי שמיקומה בשוק ותחרותיות המוצרים שלה עלולים להיחלש בצורה משמעותית לאור הגבלות הייצוא האמריקניות החדשות עליה.