Madar Research: מספר מנויי האינטרנט בלבנון יגיע ל- 3.2 מיליון ב- 2017

Boutros Harb שר התקשורת הלבנוני הודיע במסיבת עיתונאים שקיים בביירות ב- 5 בספטמבר 2014 על אסטרטגיה חדשה להשבחה ושדרוג רשת סיבים אופטיים כדי להגדיל את מהירות האינטרנט במדינה. לבנון ידועה כמדינה בעלת מהירות אינטרנט שהיא בין הגרועות בעולם כולו.

לדברי השר מדובר בהחלפת רשת הנחושת הנוכחית בכבלי סיבים אופטיים שיגיעו לכל אתר ואתר במדינה. עם זאת הוא לא נקב בסכום הכולל של הפרוייקט או כמה זמן ייארך הפרוייקט. כעת מבוצעים שישה פרוייקטים ניסיוניים בשיתוף עם יצרנים בינלאומיים אשר סיפקו ציוד מתקדם בחינם כדי לפתח את השירות בשכונות שונות של ביירות ובמספר איזורים אחרים במדינה.

שר התקשורת אמר עוד כי בכוונתו לחזק את שיתוף הפעולה בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי כדי לשפר את מגזר התקשורת בלבנון. הוא עומד לערוך יום דיונים בהשתתפות אנשי משרדו, חברת התקשורת Ogero, ספקי שירותי אינטרנט וגורמים נוספים כדי לדון בהרחבה בקשיים הניצבים בפני המגזר ולבחון את החקיקה הקיימת הקשורה למגרז הטלקום.

שר התקשורת הקודם Charbel Nahas קרא להשקעות נוספות בתשתית ולמעבר לסיבים אופטיים אולם התוכנית לא התממשה עד כה בשל מחסור במימון כספי.

דו”ח של חברת המחקר מדובאי Madar Research & Development   אומר כי מספר מנויי האינטרנט בלבנון יגיע ל- 3.2 מיליון איש בשנת 2017. בסוף אותה שנה יגיע שיעור חדירת האינטרנט בלבנון ל- 69.2% מהאוכלוסייה הלבנונית. זאת לעומת שיעור חדירה של 45.1% בשנת 2012 עם כ- 2 מיליון משתמשי אינטרנט. שיעור הגידול השנתי המצטבר לשנים 2012-2017 יהיה 10%. הנתח של לבנון מכלל מספר משתמשי האינטרנט בעולם הערבי יגיע בסוף שנת 2017 ל- 1.6% למרות שכיום אוכלוסיית המדינה מהווה פחות מ- 1% מכלל העולם הערבי. לבנון תהיה במקום החמישי עם מספר המשתמשים הגדול ביותר בעולם הערבי ב- 2017 לאחר בחריין (87.4%), כוויית (73.7%), מרוקו (72.4%) ואיחוד האמירויות הערביות (72.2%).