Kaspersky Lab: התגלו איומי סייבר ראשונים הקשורים לוירוס קורונה

חברת אבטחת הסייבר Kaspersky Lab  מדווחת כי התגלו מקרים ראשונים של איומי אבטחת סייבר הקשורים ל- CoronaVirus שפרץ בסין והחשש ברחבי העולם מפני הנגיף.

באמצעות טכנולוגיית איתור האיומים שלה, חברת האבטחה מצאה קבצים זדוניים ראשונים המתחזים להיות מסמכים הקשורים לנגיף החדש ואשר מנצלים את החשש של אנשים מהידבקות. באופן זה – כפיתיון – נעשה שימוש ע”י פושעי סייבר כדי להפיץ נוזקה [Malware] ואיומי סייבר אחרים.

כך אמר אנטון איבנוב אנליסט נוזקה בחברת האבטחה קספרסקי. לדבריו עד כה אומנם אותרו רק עשרה קבצים ייחודיים כאלה אולם זה סוג פעילות אשר קורית לעיתים קרובות כאשר צצים נושאי  מדיה פופולריים וחברת קספרסקי מצפה שמגמה זו תמשיך ותתעצם.

“ככל שאנשים ממשיכים להיות מודאגים לגבי בריאותם הרי שאני צפויים לראות יותר ויותר נוזקה המסתתרת בתוך מסמכים מזוייפים העוסקים בנגיף הקורונה והמשך התפשטות מסמכים אלה”.

הוא ציין כי הקבצים שאותרו עד כה הם pdf/mp4/docx לגבי נגיף הקורונה. בכל המקרים שהתגלו, שמות הקבצים רמזו על כך שהם עוסקים במידע שימושי לגבי אופני התגוננות מפני קורונה, מידע כיצד לאתר הידבקות בנגיף ועדכוני חדשות.

בפועל, הקבצים הללו כללו סוגי איומים שונים ובהם סוסים טרויאנים ותולעים בעלי יכולת להרוס, לחסום, לשנות או להעתיק ולחדור לנתונים אישיים כמו גם לחדור למחשבים ולרשתות של הקורבנות.

כבר במהלך שנת 2020 ניצלו פושעי סייבר את התקפת הכופרה [Ransomware] בחברת Travelex כדי לבצע תרמיות טלפוניות בקרב אנשים.

= = = = = = = = = = = = = = =

התפשטות נגיף קורונה מביאה בעקבותיה דיווחים של אנשים ממוצא סיני בארה”ב, בריטניה, קנדה, תאילנד, דרום קוריאה ומלזיה וכן ממקומות נוספים חווים השפלות ותופעות גזענות אנטי-סיניים כמו למשל בכניסה לבתי-עסק שונים מוצבים שלטים לפיהם אסורה הכניסה לסינים [‘No Chinese allowed’]. ידיעות על כך ניתן לקרוא כאן ו- כאן.

= = = = = = = = = = = = = = =

איני מכיר את ליאב נווה מצורן אבל מצאתי כי ביום חמישי 30.1.2020 נרשם על-ידו/ה שם המתחם Coronavirus.co.il באיגוד האינטרנט הישראלי [באמצעות Communigal Communication Ltd]. נותר להמתין ולראות האם ומתי הנגיף יודבר ומה ייעשה בעקבות כך עם שם המתחם השימושי הזה.

= = = = = = = = = = = = = = =