IVC: כרמל ונצ’רס הייתה קרן הון הסיכון הפעילה ביותר בשנת 2012

דו”ח של חברת המחקר IVC שפורסם ב- 12 בפברואר 2013 אומר כי 90 קרנות הון סיכון ביצעו השקעות ראשונות בחברות היי טק ישראליות וקשורות לישראל בשנת 2012.

דו”ח קרנות ההון סיכון הפעילות ביותר של IVC מצביע על כך שהקרן הפעילה ביותר בשנה החולפת הייתה קרן ההון סיכון הישראלית כרמל ונצ’רס. כרמל ביצעה 11 השקעות חדשות בשנת 2012 לאחר שבשנת 2011 הסתפקה בשלוש השקעות חדשות.

 19 קרנות הון סיכון ישראליות וזרות הציגו רמת פעילות גבוהה יחסית וביצעו שלוש השקעות חדשות או יותר. הקרן הורייזונס ונצ’רס ביצעה עשר השקעות חדשות, ואחריה ממוקמות שתי קרנות ישראליות נוספות – ג’נסיס וג’מיני – שביצעו שבע השקעות כל אחת. קרן JVP הירושלמית ביצעה שש השקעות חדשות וקרן מאגמה ביצעה חמש השקעות חדשות.

חמש קרנות שונות, ובהן פיטנגו, הקרן הגדולה בישראל, ביצעו ארבע השקעות ראשונות ב-2012. שמונה קרנות שונות ביצעו שלוש השקעות חדשות. 19 קרנות, ביניהן מיקרו קרנות ישראליות, השקיעו בשתי חברות חדשות ו-52 קרנות ביצעו השקעה אחת בלבד.

מריאנה שפירא, מנהלת המחקר ב- IVC אמרה כי ניתן לראות מספר מצומצם יחסית של שחקנים שמבצעים כמות גדולה של השקעות ואילו עשרות רבות של קרנות מבצעות שתי השקעות או פחות. מרבית ההשקעות הראשונות שביצעו קרנות בישראל בשנת 2012 היו קטנות יחסית בהיקפי ההשקעה. הדבר מלמד על זהירות מסוימת מצד המשקיעים אשר מעדיפים להעריך את הפוטנציאל המלא של החברה קודם שהם מבצעים התחייבויות גדולות בחברות הזנק (סטרט-אפים).