ITU הסיר תצלומה ופרטיה של שרת התקשורת וטכנולוגיית המידע של אפגניסטן לאחר השתלטות הטליבן על המדינה

איגוד התקשורת העולמי [International Telecommunication Union, ITU]  הסיר במהלך השבוע שעבר את תצלומה ופרטיה של Masooma Khawari שרת התקשורת וטכנולוגיית המידע של אפגניסטן. זאת לאחר השתלטות הטליבן על המדינה ב- 15.8.2021.

הסרת פרטיה של השרה בת ה- 36 ואם לשלושה ילדים נעשתה ב- ITU כשלא היה ידוע מה עלה בגורלה של השרה בעקבות האירועים במדינה. עפ”י גוגל, היא הייתה פעילה באירועים שונים עד תחילת חודש אוגוסט.

הפרטים הוסרו מדף של הארגון המוקדש לאירוע בשם  Digital World 2021 שמתחיל ברביעי, 1 בספטמבר 2021 ויימשך חודש וחצי לפחות. אלא שבעת הכנת ידיעה זו התפרסם בחשבון הטוויטר של השרה לשעבר ציוץ מ- 29.8.2021.

בראיון טלפוני נרחב מטורקיה לאיטליה, המצוטט באותו ציוץ בטוויטר, אמרה השרה לשעבר כי יש לקיים דו-שיח עם הטליבן כדי לגרום להם להשתנות. הארגון “יהיה חייב להשתנות משום שממשלתם זקוקה לתמיכה בינלאומית או שאחרת היא תתמוטט. אנו כבר עדים לתוהו ובוהו ללא כל פיקוח ובקרה”.

השרה לשעבר הייתה מעורבותה בתהליך המודרניזציה של המדינה המרכז אסיאתית ובאמנציפציה של הנשים במדינה. מאז שנת 2021 המדינה הגיעה להישגים גדולים בהם מיליוני נערות חזרו לבתי-הספר ו- 27% נשים הן פרלמנטריות אפגניות.