ITU: ברחבי העולם 2.9 מיליארד איש (או 37% מאוכלוסיית העולם) עדיין אינם משתמשים באינטרנט

Measuring Digital Development: Facts and Figures 2021, דו”ח של איגוד התקשורת העולמי [International Telecommunication Union, ITU] שפורסם בכ”ט בנובמבר 2021 אומר כי ברחבי העולם יש 2.9 מיליארד שעדיין אינם משתמשים באינטרנט ולא עשו שימוש כזה אי-פעם. מדובר ב- 37% מאוכלוסיית העולם.  מתוך אותם 2.9 מיליארד איש, הרי ש- 96% הם ממדינות מתפתחות.

מהדו”ח עולה עוד כי מספר המשתמשים באינטרנט בעולם במהלכה של שנת 2021 גדל ל- 4.9 מיליארד איש לעומת 4.1 מיליארד איש בשנת 2019. יחד עם זאת, מאות מיליוני אנשים מתוכם יכולים להשתמש באינטרנט לא על בסיס קבוע, באמצעות מכשירים של אחרים או במהירויות חיבור נמוכות למדי.

מזכ”ל הארגון Houlin Zhao אמר עם פרסום הדו”ח כי היעד של ארגונו הוא אותם 2.9 מיליארד איש ו”אנו נחרצים להבטיח שלא יהיה אדם שיישאר מאחור”.

לדברי עורכי הדו”ח, את הגידול החד שמספר האנשים המקוונים ניתן לייחס לצעדים השונים שננקטו במהלך תקופת קורונה – דוגמת הסגרים הנרחבים וסגירת בתי-הספר, בשילוב עם הצורך של אנשים בגישה לחדשות, לשירותים ממשלתיים, למסחר אלקטרוני  ולבנקאות מקוונת – תרמו למה שכינו COVID connectivity boost שהניע הצטרפות של כ- 782 מיליון איש נוספים לעולם המקוון מאז 2019, גידול בשיעור של 17%. הדו”ח מצביע על כך שמספר משתמשי האינטרנט בעולם גדל ביותר מ- 10% בשנה הראשונה של הפנדמיה – הגידול השנתי הרב ביותר מזה עשור.

הדו”ח גם מצביע על כך שהפער הדיגיטלי המגדרי הולך ומצטמצם בעולם אולם יש עדיין פערים משמעותיים מאוד במדינות העניות יותר. ברחבי העולם, 62% בממוצע מהגברים משתמשים באינטרנט לעומת שיעור ממוצע של 57% מהנשים. במדינות המפותחות מדובר על 89% מהגברים ו- 88% מהנשים ואילו בקרב המדינות הכי פחות מפותחות מדובר על יחס של 31% לעומת 19%, בהתאמה.