IDC: לשיטפונות בתאילנד תהיה השפעה על מכירות המחשבים האישיים ברבע הרביעי של 2011

The PC Market Is Disrupted By HDD Shortages: The Severity, Resulting Opportunities, And Expected PC Market Reactions , דו”ח של חברת המחקר IDC שפורסם ב- 10 בנובמבר 2011, אומר כי במסגרת הפגיעה הקשה של השטפונות באוכלוסייה ובכלכלה של תאילנד נפגעה הפעילות של 12 מפעלים לייצור כוננים קשיחים למחשבים אישיים.

לדברי חברת המחקר, למצב זה תהיה השפעה על מכירות המחשבים האישיים העולמיות ברבעון הרביעי של 2011 (מאמצע נובמבר ואילך) ובמהלך המחצית הראשונה של שנת 2012.

במחצית הראשונה של 2011 היוותה תאילנד 40-45% מייצור הכוננים הקשיחים העולמי.

בתחילת נובמבר 2011 כמחצית מקיבולת זו נפגעה ישירות מהשיטפונות הן במפעלים עצמם והן בתחום הובלת מוצרים מוגמרים והפסקות חשמל.

ההיקף המלא של הפגיעה בתעשיית הכוננים הקשיחים יתברר רק כאשר ייפסקו השיטפונות והמים ייסוגו.

חלק גדול מייצור המחשבים למכירות ברבע הרביעי של 2011 כבר בוצע או שניתן לבצעו באמצעות המלאים הקיימים דבר שיגביל את השפעת השיטפונות על מכירות המחשבים האישיים לפחות מ- 10%.

ואולם לפי התרחיש הגרוע יותר, המכירות ברבע הראשון של 2012 עלולות להיפגע ביותר מ- 20% לעומת תחזיות המכירות המקוריות וזאת בשל המחסור בכוננים קשיחים.

בשל העובדה שהביקוש יעלה על ההיצע תהיה עליית מחירים של הכוננים הקשיחים ובמקרים מסויימים גם בשל העברת הייצור לאתרים חלופיים חדשים.

תעשיית הכוננים הקשיחים תתחיל להתאושש ברבע הראשון של 2012 והתייצבות של המחירים מחודש יוני; במחצית השנייה של 2012 צפוייה התייצבות וחזרה כמעט למצב הרגיל.