IDC: להתפתחויות הגיאופוליטיות הנוכחיות תהיה השפעה מתונה על הגידול בשוק ה- Big Data and Analytics Software; העתיד של השוק נראה מבטיח

15:46 27.01.2023

קטגוריות: תובנה עסקית BI/ביג דאטה

תגים:

The Semiannual Big Data and Analytics Software Tracker, דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 24 בינואר 2023 אומר כי להתפתחויות הגיאו-פוליטיות הנוכחיות תהיה השפעה מתונה על הגידול בשוק ה- Big Data and Analytics Software, BDA וכי העתיד של השוק נראה כרגע מבטיח.

לדברי International Data Corporation, תימשך המגמה של חברות להסתמך על מָנִיפּוּלַצְיָה של נתונים [טִפְלוּל] במטרה לנתח, לחזות ובמהירות להסתגל לתנאי השוק המשתנים.

חברת המחקר מציינת כי למלחמת רוסיה-אוקראינה ולהיחלשות האירו מול הדולר הייתה אך השפעה מוגבלת וגם זאת בעיקר באירופה, במזה”ת ובאפריקה (MENA).

במחצית הראשונה של שנת 2022 הגיע שוק ה- EMEA BDA לשיעור גידול שנתי של  10% במונחים דולריים ואילו הגידול במונחי מטבע נוכחיים הגיע ל- 19.5%.

השוק האמריקני גדל בשיעור של 21% עפ”י שני הקריטריונים הללו.

באשר לשוק ה- EMEA BDA בשנת 2023 צפוי גידול בשיעור של 15.2% לעומת שנת 2022.

במונחים של שיעור גידול שנתי מצטבר [Compound Annual Growth Rate, CAGR] הרי שבשנים 2022-2026 יהיה מדובר ב- EMEA בשיעור של 19.1%.

בתוך שוק ה- BDA כולו, כלי התובנה העסקית [Business Intelligence, BI] והאנליטיקה יחוו שיעור גידול שנתי מצטבר של 23.6% בתקופה זו.

חברת המחקר אומרת עוד כי שלושה גורמים עיקריים משפיעים על התרחבות שוק ה- BDA:

+ החשיבות הגוברת של נתונים בארגון המודרני;

+ המעבר המתמשך לענן ציבורי;

+ הגידול של בינה מלאכותית ולמידת מכונה [Artificial Intelligence, AR / Machine Learning, ML] ביישומים הארגוניים.