IBM: חברות רבות מנסות SaaS כדי לחסוך בהוצאות; מי שמיישמים בהצלחה משיגים יתרון תחרותי

סקר בינלאומי של חברת IBM שפורסם ב- 28 בינואר 2014 במסגרת כנס IBM Connect 2014 אומר כי חברות רבות מנסות תוכנה כ- שירות [Software-as-a-Service, SaaS] כדי לחסוך בהוצאות.

ואולם, לדברי IBM Center for Applied Insights, מסתבר כי מי שמיישמים בהצלחה תוכנה כ- שירות משיגים יתרון תחרותי; מדובר בכמחצית מכלל העסקים המיישמים SaaS.

יבמ מצטטת בהודעתה דו”ח של חברת המחקר Gartner הצופה כי ההוצאות העולמיות על תוכנה כ- שירות יסתכמו ב- 45.6 מיליארד דולר בשנת 2017.

מקרב אוכלוסיית הסקר, 19% נקראים ע”י יבמ בשם Pacesetters: אלה עם הרמה הגבוהה ביותר של אימוץ SaaS ואשר משיגים בעקבות כך יתרון תחרותי על פני מתחריהם.

61% מקרב ה- Pacesetters אומרים כי התוכנה כ- שירות הגבירה את השיתופיות (Collaboration) בתוך הארגון ומחוצה לו; 68% אומרים כי הם משתמשים ב- SaaS לשיפור חוויית הלקוח; 72% משתמשים כדי להגביר אנליטיקה ולהגיע לתובנות ככמויות הענק של נתונים.

הסקר נערך בקרב חברות בשווקים צומחים (ברזיל, סין, הודו ודרום אפריקה) ובשווקים מפותחים (ארצות הברית ובריטניה).