IAB Europe: הכנסות הפרסום המקוון באירופה ב- 2015 עברו את שוק הטלוויזיה האירופי

AdEx Benchmark Research, דו”ח של ארגון IAB Europe  שפורסם ב- 11 במאי 2016 (במהלך הכנס השנתי העשירי שלו Interact) אומר כי הפרסום המקוון באירופה גדל בשנת 2015 בשיעור של 13.1% להיקף כולל של 36.2 מיליארד אירו לעומת שוק הטלוויזיה האירופי שהסתכם אשתקד ב- 33.3 מיליארד אירו.

במהלך עשר השנים האחרונות התווסף לשוק הפרסום המקוון האירופי ערך בשווי כולל של 30 מיליארד אירו.

בכל השווקים באירופה שנבחנו נרשם גידול חיובי ובעשרים שווקים נרשם גידול דו-ספרתי זו השנה השנייה ברציפות: בשלושה שווקים נרשם גידול בשיעור של יותר מ- 30%, תשעה שווקים נוספים חוו גידול בשיעור של יותר מ- 20% ובשמונה שווקים נרשם גידול בשיעור של 10%.

שלוש המדינות המובילות הן אירלנד עם שיעור גידול של 29%, בולגריה עם שיעור גידול של 22.3% ופולין עם שיעור גידול של 21.8%.

במונחים כספיים מובילות בריטניה על 11.8 מיליארד אירו, גרמניה עם 5.8 מיליארד אירו וצרפת עם 4.2 מיליארד אירו.