IAB: גידול של 12.2% בהוצאות הפרסום הדיגיטלי בארה”ב ב- 2020 למרות מגיפת קורונה

Internet Advertising Revenue Report, דו”ח רבעוני חדש של חברת PwC Advisory Services LLC  ושל Interactive Advertising Bureau, IAB אומר כי למרות ההשפעות של מגיפת קורונה הרי שבשנת 2020 חל בארה”ב גידול בשיעור של 12.2% בהוצאות הפרסום הדיגיטלי בהשוואה לשנת 2019.

ברבע השני של שנת 2020 נרשמה ירידה בשיעור של 5.2%(-) בגידול בהוצאות אולם לעומת זאת ברבע השלישי והרביעי נרשמו שיעורי גידול חיוביים (בהשוואה לרבעונים המקבילים שנה קודם לכן): 11.7% ו- 28.7%, בהתאמה.

הרבע הרביעי בשנת 2020 חווה את היקף ההכנסות הגדול ביותר בתחום הפרסום הדיגיטלי זה יותר מ- 20 שנה. בין הגורמים לכך: תקציבי פרסום שהציפו את השוק בשל החבירות בארה”ב וכן הצורך ‘לבזבז’ את תקציבי 2020 עד תום לאחר שבמחצית הראשונה של השנה שעברה נעצרו ההוצאות בעקבות מגיפת קורונה.

תחומי הוידיאו והמדיה החברתית חוו את שיעורי הגידול הרבים ביותר תוך שהם נוגסים בתקציבים שהופנו לטובת טלביזיה לינארית. ההוצאות על פרסום במדיה חברתית הגיעו אשתקד ל- 41.5 מיליארד דולר, גידול בשיעור של 16.3% כשהמדיה החברתית הגיעה לשיעור של 29.6% מכלל הכנסות הפרסום המקוון.