GAO מצדדת ב- Microsoft בערעורה על החלטת ה- NSA להעניק חוזה של פרוייקט מחשוב ענן מסווג ל- AWS וממליצה לבחון-מחדש את הצעות שתי החברות שהוגשו במסגרת ההתמודדות

ה- Government Accountability Office , GAO מצדדת ב- Microsoft בערעורה על החלטת סוכנות הביון האמריקנית  National Security Agency, NSA להעניק חוזה של פרוייקט מחשוב ענן מסווג [המכונה WildandStormy] לחברת Amazon Web Services, AWS וממליצה לארגון לבחון-מחדש את ההצעות שהוגשו שתי החברות במסגרת ההתמודדות על החוזה.

חוזה זה, שהיקפו כ- 10 מיליארד דולר, הוענק ל- AWS בחודש יולי האחרון. במסגרתו מדובר בתמיכה בשירותי ענן מסווגים ושאינם מסווגים.

ההחלטה החדשה של GAO בפני עצמה אף היא מסווגת משום שהפנייה של מיקרוסופט כוללת מידע מסווג. GAO מתכוונת לפרסם לציבור במועד מאוחר יותר החלטה שאינה כוללת את המידע המסווג.

ב- 21 ביולי 2021 הגישה חברת מיקרוסופט מחאה רשמית וב- 2 בספטמבר השלימה הגשת החומר בנושא.

בהודעה של GAO נאמר בין היתר כי מצא שהיבטים מסויימים בהערכה של NSA את ההצעות במכרז היו לא הגיוניים ולפיכך יש לבחון-מחדש את ההצעות ולהחליט-מחדש בנושא”.

יצויין כי מדובר בהסכם בהיקף מיליארדי דולרים שקהיליית המודיעין האמריקנית מעניקה בשנה האחרונה. הפרוייקט Joint Enterprise Defense Infrastructure, JEDI  של הפנטגון – בוטל.

בנובמבר 2020 ה- CIA העניק חוזה בהיקף עשרות מיליארדי דולרים לחמש חברות טכנולוגיה: חברת AWS, חברת Microsoft, חברת Google, חברת Oracle וחברת IBM. החברות הללו יתחרו ביניהן על קבלת הזמנות משימה ספציפיות וזאת בהתבסס על צרכי סוכנות הביון.

* ב- 26 באוקטובר 2021 דווח בבריטניה כי סוכנויות הביון בממלכה [ובהן מטה התקשורת הממשלתית Government Communications Headquarters, GCHK ] חתמו על הסכם עם חברת Amazon Web Services, AWS לאחסון בענן של מידע מסווג שלהן.

** על פרוייקט מחשוב הענן הממשלתי הישראלי נימבוס ניתן לקרוא כאן.