F-Secure: אסור להמעיט מהאיום של הטרור הסייברי

בכנס השנתי RSA Conference 2012 [חטיבת האבטחה של חברת EMC Corporation] נשא דברים Mikko Hypponen המשמש כמנהל המחקר הראשי של חברת האבטחה F-Secure.

בפאנל שעסק בנושא הסכימו מומחי אבטחה כי מקצת מהאנשים בעלי דיעות קיצוניות הם בעלי הידע הטכני שניתן להשתמש בו כדי לפרוץ למערכות מחשבים.

מיקו היפונן אמר כי טרור סייברי אינו קיים כיום בצורה רצינית אולם יש אנשים בעלי דיעות קיצוניות שכבר הפגינו רמה משמעותית של ידע בהאקינג כך שאסור להקל ראש ולהמעיט ברמת האיום. לדבריו קיצונים משתמשים כיום באינטרנט לצורכי תקשורת, להפיץ את המסרים שלהם, לגייס אנשים חדשים ובמקרים מסויימים – להלבין כספים.

הוא ציין כי מרבית הקבוצות של קיצונים מוסלמים, טרוריסטים בצ’צ’ניה ושל אלה הדוגלים בעליונות הגזע הלבן מודאגות כיום בעיקר להגן על התקשורות שלהן ולהסתיר מידע מרשיע במחשביהן. לצורך כך הן יצרו לעצמן כלי הצפנה של קבצים ודוא”ל והם משתמשים באלגוריתמים חזקים שלא ניתן לפצחם. יש גם קיצונים שהם בעלי ידע בהאקינג אותו הם מבקשים לחלוק עם עמיתיהם.

היפונן סבור כי אנשים אלה עלולים להפוך לקבוצת ההאקרים הרביעית אחרי האקרים הפועלים ממניעים כספיים, האקטיביסטים [hacktivists] ומדינות המעורבות בריגול סייברי [cyber espionage].