eMarketer: לראשונה ארה”ב תהיה השנה המדינה המובילה בעולם מבחינת ההוצאות הפרסום הנייד

חברת המחקר eMarketer צופה כי הוצאות הפרסום הנייד [mobile ad spending] בארצות הברית יסתכמו בשנת 2012 ב- 2.6 מיליארד דולר, גידול של 80% לעומת שנת 2011. לראשונה ארצות הברית תהיה השנה המדינה המובילה בעולם מבחינת ההוצאות ובשנת 2013 יעבור צפון אמריקה את אסיה/פאסיפיק כשוק האזורי הגדול ביותר לפרסום נייד.

הוצאות הפרסום המקוון הנייד בארה”ב יסתכמו השנה ב- 2.29 מיליארד דולר, גידול של 96.6% לעומת 2011 בה הסתכמו ההוצאות ב- 1.16 מיליארד דולר.

מספר האנשים בעלי טלפונים חכמים (סמרטפונים) בארה”ב יגדל מ- 93.1 מיליון ב- 2011 ל- 115.8 מיליון ב- 2012.

כלל הוצאות הפרסום הנייד בעולם בשנת 2012 צפויות להסתכם ב- 6.43 מיליארד דולר.

עד השנה הייתה יפן השוק הגדול ביותר בעולם לפרסום נייד כשבשנת 2011 הגיעו בה ההוצאות בתחום זה ל- 1.36 מיליארד דולר לעומת 1.01 מיליארד דולר בשנת 2010 (שיעור גידול של 35.4%) חברת המחקר צופה כי השוק היפני יגדל השנה בשיעור של 27.2% ל- 1.74 מיליארד דולר.

למרות הגידול המהיר שלו הרי שהמובייל עדיין מהווה רק 1% מכלל הוצאות הפרסום העולמיות.

בדו”ח נוסף אומרת חברת המחקר eMarketer כי השווקים המתפתחים מניעים את הוצאות הפרסום הכוללות בעולם. הגידול בהוצאות הפרסום המקוון יגיע בשנת 2012 ל- 21.3%, קצת יותר מאשר שיעור של 21.1% בשנת 2011. בשנת 2016 צפוי הגידול להגיע ל- 10.4%.

הוצאות הפרסום בסין יסתכמו ב- 2013 בכ- 53 מיליארד דולר; לראשונה תחלוף סין על פני יפן בתחום זה והיא תתמקם במקום השני אחרי ארצות הברית המקדימה אותה עם הוצאות פרסום של פי שלושה.