eMarketer: ההכנסות של Twitter מפרסום נייד בארה”ב ב- 2012 יהיו גבוהות מאלה של Facebook; ב- 2013 שוב תוביל פייסבוק

דו”ח של חברת המחקר eMarketer שפורסם ב- 6 בספטמבר 2012 מצביע על כך שההכנסות של Twitter מפרסום נייד בארצות הברית בשנת 2012 יהיו גבוהות מהכנסות הפרסום הנייד של Facebook. לעומת זאת בשנת 2013 שוב תוביל פייסבוק ותקדים את טוויטר.

לדברי חברת המחקר eMarketer, ההכנסות של Twitter מפרסום נייד בארצות הברית בשנת 2012 יסתכמו ב- 129.7 מיליון דולר (נתח שוק של 5%). בשנת 2014 הן יגדלו ל- 444.1 מיליון דולר (נתח שוק של 6.7%).

ההכנסות של Facebook מפרסום נייד בארצות הברית בשנת 2012 יהיו יותר ממחצית מסכום זה ויגיעו ל- 72.7 מיליון דולר (נתח שוק של 2.8%). בשנת 2014 הן יגדלו ל- 629.4 מיליון דולר (נתח שוק של 9.5%).

ההכנסות של Google מפרסום נייד בארצות הברית בשנת 2012 יסתכמו ב- 1,423.1 מיליון דולר (נתח שוק של 54.5%). בשנת 2014 הן יגדלו ל- 3,578.5 מיליון דולר (נתח שוק של 54.1%).

ההכנסות של Pandora מפרסום נייד בארצות הברית בשנת 2012 יהיו יותר ממחצית מסכום זה ויגיעו ל- 226.4 מיליון דולר. בשנת 2014 הן יגדלו ל- 449.1 מיליון דולר.

המיקוד המוגבר בתחום המובייל מצד טוויטר ופייסבוק כמו גם חברות פרסום דיגיטליות ראשיות יתרום לגידול של כלל שוק הפרסום הנייד בארה”ב אשר יסתכם בשנת 2012 ב- 2.61 מיליארד דולר, בשנת 2014 ב- 6.61 מיליארד דולר ובשנת 2016 בקרוב ל- 12 מיליארד דולר.

חברת המחקר eMarketer אומרת עוד כי גוגל מובילה בהפרש עצות את שוק הפרסום הנייד הצמוד לתוצאות חיפוש (Search Ad Market) נתח השוק שלה הוא 95.4% מכלל השוק (המסתכם כיום ב- 1.28 מיליארד דולר ב- 2012).

הפרסום הנייד בבאנרים צפוי לגדול בשנת 2012 ב- 102% ל- 1.1 מיליארד דולר. הנתח של Google בתחום זה יהיה השנה 18.4% ובשנת 2014 ל- 17.6%. הנתח של Twitter יגיע ל- 11.7% ובשנת 2014 הוא יגיע ל- 14.5%.

חברת המחקר אומרת עוד כי תחום הפרסום הנייד עדיין מהווה חלק קטן מכלל שוק הפרסום האמריקני ובשנת 2012 יגיע שיעורו לכ- 1% מכלל הוצאות הפרסום בארה”ב.