CTIA בתגובה להצעת הרפורמה של אובמה לגבי ציתותים: נחוץ איזון בין צרכי הביטחון לבין השמירה על פרטיות האזרחים

בשישי (17 בינואר 2014)(זמן ישראל) פירסם ארגון CTIA-The Wireless Association הודעה קצרה לעיתונות המגיבה על דברי נשיא ארצות הברית ברק אובמה שנישאו מוקדם יותר באותו ערב וכלל הצעת סידרה של רפורמות לגבי פרשת הציתותים והמעקבים של ה- National Secueity Agency, NSA.

בהודעה נאמר כי “CTIA מקדמת בברכה את מאמצי הנשיא לפתוח בדו שיח כדי לענות על הנושאים החשובים הללו ואנו מצפים לעבוד עם המימשל, הקונגרס וגופים מעורבים אחרים השואפים לפתח מדינויות אשר ישיגו את האיזון המתאים בין האינטרסים של ביטחון המדינה בארה”ב לבין הזכויות האזרחיות של אזרחים אמריקנים. CTIA ממשיכה להאמין שאיזון זה ניתן להשגה מבלי שיהיה צורך לחייב את המפעילים לשמור נתונים ומידע לגבי הצרכנים יותר מהנחוץ לצרכים עסקיים לגיטימיים”.

לאחר נאומו של הנשיא אובמה כבר התבטאו מספר חברות אמריקניות כי התוכנית כפי שפורסמה אינה מפרטת מידע רב. בין החברות הללו חברת Mozilla, חברת Google וחברת Facebook שאמרו כי ציפו לקבל יותר תשובות מאלה שניתנו.

ארגון Electronic Frontier Foundation אמר כי הנשיא אומנם התקדם מספר צעדים ברפורמה לגבי פעילות ה- NSA אולם יש עדיין דרך ארוכה לעשות.