CBS News: עובדת נדרשה לשלם כספים חזרה למעסיק שלה לאחר שתוכנת ריגול שהושתלה במחשב שלה גילתה שהיא אינה עסוקה בענייני עבודה אלא בעניינים אישיים

12:37 03.03.2023

קטגוריות: משאבי אנוש משפט תוכנה

תגים:

האתר CBS News דיווח כי בקנדה רואת חשבון נדרשה לשלם כספים חזרה למעסיק שלה. זאת, לאחר שתוכנת איתור [time-tracking software] בשם TimeCamp שהושתלה במחשב הנייד שלה גילתה שהיא אינה עסוקה בענייני עבודה אלא בעניינים אישיים וכי דיווחיה לגבי שעות עבודתה לא תאמו את המציאות והיא ביצעה ‘time theft’.

הייתה זו אחת הפעמים הראשונות שבית-משפט קנדי פוסק בעניין כזה תוך התבססות על טכנולוגיית האיתור והמעקב אחר פעילות עובדים בזמן העבודה ויש ביכולתה להציג פעילות העובדים בענייני עבודה לבין פעילות שאינה בענייני עבודה [work/non-work activities].

במהלך המשפט הוצגו קטעי וידיאו הכוללים צילומי מסך מהמחשב הנייד של העובדת.

האתר CBS News דיווח כי מדובר ב- Karlee Besse המועסקת בחברת Reach CPA ב- Vancouver Island. היא טענה בתחילה כי פוטרה שלא כחוק וכי למעשה המעסיק שלה חייב לה 5,000 דולרים בגין שכר שלא שולם כמו גם דמי פיצויים שעליה לקבל.

המעסיק מצידו הגיש תביעה נגדית בה דרש לקבל 2,600 דולרים עבור השכר ששלים זה בזמן שהיא לא ביצעה את מטלותיה כנדרש וכן עבור מקדמה שקיבלה קודם שהחלה את עבודתה.

האתר מציין כי כיום יותר ויותר חברות מתקינות תוכנות מעקב כאלו אצל עובדיה כדי לאתר keystrokes והקלקות וזאת להבטיח שהעובדים, כאשר הם עובדים מרחוק אכן מבצעים את עבודתם.

המבקרים אומרים כי מעקב מסוג זה הוא למעשה ריגול ומפר את הזכויות הבסיסיות של עובדים.

באוקטובר 2022 הביע ה- National Labor Relations Board, NLRB הקנדי דאגה מפני  הגידול בתופעת המעקב האלקטרוני [electronic surveillance] שמבצעים מעסיקים אחר עובדיהם.

בית-המשפט קבל את תביעת המעסיק ודחה את תביעת העובדת. היא חוייבה לשלם חזרה למעסיקה לשעבר סכום של 1,506.34 דולרים.