ABI Research: סין לא תהיה הראשונה ליישם דור חמישי אך בסופו של דבר היא תהיה ה- 5G Ecosystem העולמית הגדולה ביותר

5G in China, דו”ח של חברת המחקר ABI Research  שפורסם ב- 27 בנובמבר 2018 אומר כי סין לא תהיה המדינה הראשונה בעולם ליישם דור חמישי אך בסופו של דבר היא תהיה ה- 5G Ecosystem העולמית הגדולה ביותר.

למרות המאמצים הגדולים של סין בתחום זה, אומרת חברת המחקר, נראה כי המפעילים האמריקנים יקדימו את עמיתיהם מסין ביישום הדור החמישי. “הם אומנם לא יהיו המדינה הראשונה ביישום של 5G אבל כאשר יתחילו ביישום הם יהיו הגדולים ביותר בתחום זה. כיום יש בסין יותר מ- 160 ערים בעלות אוכלוסייה של יותר מ- 1 מיליון תושבים ו- 15 ערים עם אוכלוסייה של יותר מ- 10 מיליון תושבים כל אחת. נתונים אלה יהפכו את סין לשוק הפס-הרחב הנייד היחיד הגדול ביותר והממשלה הסינית מכוונת למקם את הדור החמישי כטכנולוגיה העיקרית באסטרטגיית המהפיכה התעשייתית שלה”.

המדינות המובילות כיום את המירוץ לדור החמישי הן ארצות הברית, סין, דרום קוריאה ויפן. “עבור המנצח במירוץ זה, הדור החמישי ידרבן גידול כלכלי, ייצור עליונות גיאופוליטית ואף יניב יתרונות במונחי עוצמות צבאיות ומודיעיניות. לסין יש עמדה ייחודית משום שממשלתה לא רק מאסדרת את שוק הטלקום אלא גם מעצבת ומעודדת באופן פעיל את השוק והמשתתפים בו”.