ABI Research: ההתקפות הסייבריות על תשתיות נפט וגז יניעו הוצאות של 1.87 מיליארד דולר על אבטחה סייברית בשנת 2018

דו”ח של חברת המחקר ABI Research שפורסם ב- 29 בינואר 2013 אומר כי כמגזר קריטי ביותר הרי שתשתיות הנפט והגז צריכות להיות בין המאובטחות ביותר הן מבחינה פיזית והן מבחינה דיגיטלית.

נקודת תורפה של מגזר זה היא מערכות הבקרה התעשייתיות שלו והחיבור שלהן לאינטרנט. המערכות הללו מוגנות בצורה מועטה ביותר מפני איומים סייבריים. במקרה הטוב הן מאובטחות באמצעות פתרונות IT אשר אינם מותאמים היטב למערכות בקרה לגסי דוגמת SCADA.

“היעדר אבטחה הולמת כבר איפשר מספר התקפות סייבריות הרסניות בקרב כמה מהחברות המובילות בתעשייה זו. מאז שנת 2009 נופלות חברות נפט וגז קורבן לאיומים סייבריים מתוחכמים. רבות מההתקפות הללו גרמו לנזקים כספיים משמעותיים ולמרות זאת התעשייה עדיי איטית ביישום צעדי אבטחה סייברית הולמים המותאמים לתשתיות”, אומרת חברת המחקר.

כתוצאה מכך, עם הגידול במספר התקפות הסייבר בשנה זו הבנת ההשלכות הכספיות של איומים סייבריים נמשכים תגרום לגידול בהוצאות האבטחה הסייברית כשמשנת 2014 צפוי גידול משמעותי בתחום זה.

חברת המחקר מעריכה כי ההתקפות הסייבריות על תשתיות נפט וגז יניעו הוצאות של 1.87 מיליארד דולר על אבטחה סייברית בשנת 2018. סכום זה כולל הוצאות על רשתות IT, אבטחת נתונים ומערכות בקרה תעשייתיות, צעדי-נגד, מדינויות ופרוצדורות.