28 שערוריות חדשות במש’ התקשורת: שיא עולמי: 107 שערוריות בכ- 5 חודשים!

ב- 11 בדצמבר 2019 אחר הצהריים פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ את האייטם שכותרתו: 28 שערוריות חדשות במש’ התקשורת: שיא עולמי: 107 שערוריות בכ- 5 חודשים!

כאשר הועלה אייטם זה לאתר שלו הוא סווג תחת הסיווג “בלעדי“. בהמשך, אותו אייטם עבר את הטרנספורמציה הרגילה לאתר ‘טלקום ניוז’: תחילה שונמך הסיווג מ”בלעדי” ל”ראשונים לדווח” ובשמך שוב שונמך הסיווג: נכון להיום אותו אייטם מסווג כ”חדשות מקומיות” וגם זה, ככל הנראה, לא השנמוך האחרון [הכל מתועד למקרה שתוגש נגדי תביעת לשון הרע].

אין ספק שהמלה “שערוריה” (על הטיותיה) הפכה פופולרית באתר ‘טלקום ניוז’ בשנת 2019 הן לגבי מה שאבי וייס מכנה ‘שערוריית תיק 4000’ נגד ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו והן לגבי מה שאבי וייס מכנה ‘שערוריות שר התקשורת/צמרת משרד התקשורת/משרד התקשורת’.

= = = = = = = = = = = = = =

מתוך 28 ה’שערוריות’ החדשות, כלשונו של אבי וייס, ארבע נוגעות לוועדת הרבנים לענייני תקשורת. ניתן היה, לדעתי, לאגד את ארבע הפריטים הללו לפריט אחד כולל אבל אז הנתון המרשים של 28 שערוריות היה יורד ל- 24…

אם ממשיכים וקוראים את רשימת ה’שערוריות’, שמים לב לתופעה שאינה חדשה אצל אבי וייס וקיימת זה תקופה ארוכה: עורך ‘טלקום ניוז’ יושב בביתו בראשון לציון, משוטט לו בין האתרים השונים, ‘דג’ ידיעות מפה ומשם, ועל סמך מה שאחרים טרחו וכתבו, הוא מפרסם אייטמים “בלעדיים” משלו [אומנם, תוך מתן קישור לידיעות המקוריות, אלא אם כן מדובר במה שהוא קרא ב- Read IT Now ש’אינו קיים’ כיום מבחינתו].

שתים-עשרה ‘שערוריות’ מתוך ה- 28 מבוססות על ידיעות שהתפרסמו בגלובס [מקור מוביל לדייג הזה],  בוואלה, ב- TGSPOT, בדה מארקר, החדשות (ערוץ 12).

עוד ארבע ‘שערוריות’ נוספות באותו אייטם “בלעדי” מבוססות על מה שפורסם ע”י חברת פרטנר תקשורת, ע”י המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (במשרד התקשורת), ע”י ארגון Internet Society וכן פרסום של משרד יחסי ציבור.

אכן, עיתונאות חוקרת.

וכדאי גם לזכור שמשרד התקשורת, כמו כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך, מנוי על שירותיה של חברת “יפעת – המרכז למידע תקשורתי” וממילא הוא מקבל מידי יום (ואולי גם כמה פעמים ביום) ריכוז של כל מה שמתפרסם בכלי התקשורת לגבי המשרד ופעילותו כך שממש הם לא זקוקים לשירות הנוסף של אבי וייס (באמצעות “השאלות הדחופות” שלו לשר ולצמרת המשרד) המסתמך על אותם פרסומים בכלי תקשורת אחרים.

= = = = = = = = = = = = = =