המשרד להגנת הסביבה פירסם כוונה להתקשרות בפטור ממכרז בנושא חיבוריות בין אתרי המשרד להגנת הסביבה לענן נימבוס ולרשת האינטרנט

המשרד להגנת הסביבה פירסם כוונה להתקשרות בפטור ממכרז עם חברת בינת עסקים בע”מ בנושא חיבוריות בין אתרי המשרד להגנת הסביבה לענן נימבוס ולרשת האינטרנט. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 4 באוקטובר 2023.

ארז אביטל מנהל אגף בכיר באגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע (טד”מ) כותב בהודעתו כי “מבוקשת התקשרות עם חברת בינת עסקים בע”מ לצורך חיבוריות בין אתרי המשרד להגנת הסביבה, לענן נימבוס, ולרשת האינטרנט.

“בעקבות המעבר של המשרד לענן נימבוס יש צורך בשינוי טופולוגית רשת המשרד מתצורת “כוכב” בה אתרי המשרד מחוברים לחדר שרתים מרכזי, וממנו מבוצעת תקשורת ואינטרנט, לרשת האינטרנט, לתצורה “עצמאית” ללא תלות בחדר שרתים מרכזי, בה כל אתר של המשרד מחובר ישירות, דרך ספק תשתית ואינטרנט, לענן נימבוס, ולרשת האינטרנט. יישום התצורה ה”עצמאית” יביא להגדלת שרידות המערכת, ולחיסכון כספי.

“המשרד מעוניין בשירות של ספק התשתית והאינטרנט, המיישם שרידות ע”י תפעול ותחזוקת 2 ליבות נפרדות, עצמאיות, באופן ש”נפילת” ליבה אחת, אינה מפסיקה את השירותים הניתנים, ורצף השירות נשמר ע”י הליבה השנייה.

“המשרד נדרש לתצורת פתרון לתקשורת לענן, בתצורה של מתן אחריות כוללת “מקצה לקצה” על שירות האינטרנט והחיבור לענן, הן בשל חיבוריות ותאימות הנדסית וטכנולוגית של התשתית לספקים מסוימים, והן מחשש לחוסר תאימות בין ספק התשתית לספק האינטרנט בעת תקלות.

“בהתאם להודעת מכרז מרכזי, התקשר המשרד עם בינת עסקים בע”מ עבור מתן שירותי קווי IPVPN.

“במצב דברים זה, בינת עסקים היא הספק היחיד, מכוח זכייתו במכרז המרכזי, היכול להרחיב את שירותי ה- IPVPN  שלו כך שניתן יהיה להתחבר מרשת ה- IPVPN גם לשירותי האינטרנט, הנדרשים לתצורת הפיתרון לתקשורת לענן, בתצורת של מתן אחריות כוללת “מקצה לקצה” על השירות. זאת כיוון ששירותי האינטרנט מיושמים כחלק מליבות השירות של בינת עסקים (החיבוריות לאינטרנט היא מליבות התקשורת של בינת, בין אתרי המשרד לליבות התקשורת של בינת נדרש רק קו IPVPN)”.