המשרד להגנת הסביבה הגיש בקשה לפטור ממכרז עבור רכישה ותחזוקה ציוד קצה של מערכת הקשר ניצן: במקום התקשרות לשלוש שנים בהיקף 1.65 מלש”ח, וועדת הפטור המרכזית אישרה התקשרות לשנה בשליש מהסכום

המשרד להגנת הסביבה הגיש בקשה לפטור ממכרז עבור רכישה ותחזוקה ציוד קצה של מערכת “ניצן” [החרגה: התקשרות שלא דרך המכרז המרכזי] ואולם במקום התקשרות לשלוש שנים בהיקף 1.65 מלש”ח כמו שביקש המשרד, וועדת הפטור המרכזית אישרה התקשרות לשנה בשליש מהסכום.

בנימוקי וועדת הפטור נאמר בין היתר כי המשרד “מבקש החרגה ממכרז מרכזי מס’ 10-2019 לאספקת שירותי תקשורת אלחוטיים POC עבור רכש ותחזוקת מכשירי קשר מסוג מוטורולה.

“במקרים של אירועי חירום סביבתיים, נדרש המשרד לתקשורת רציפה עם משטרת ישראל ולחברה אליהם. כיוון שהמשטרה פועלת על תשתית מוטורולה במערכת ניצן, אשר כרגע לא מתממשקת למכשירים אחרים, ועל-מנת לאפשר למשרד את התקשורת האמורה, נדרש גם הוא שיהיו ברשותו מכשירי מוטורולה.

“בחוות הדעת של מינהל הרכש הממשלתי, צויין כי לא ניתן לרכוש מכשירי מוטורולה במסגרת המכרז המרכזי, ולכן אין התנגדות מאישור ההחרגה המבוקשת למשך שנה.

“יצויין כי בימים אלו נערכת בחינה באגף החשב הכללי עם משטרת ישראל בנוגע להפעלת ממשק גישור בין מערכת ניצן המשטרתית למערכת ה- POC הממשלתית. קישור זה, ככל שיבוצע, יאפשר תקשורת ישירה בין שתי הרשתות, ובכך יהיה להוזיל משמעותית את עלויות רכש מכשירים, כגון במקרה דנן”.