חח”י: בקשה לקבלת מידע לגבי פלטפורמת מידע ניהולית אנליטית – Big Data Analytics Solution – בחברת החשמל

הגוף המפרסם: חברת החשמל לישראל (חח”י) – אגף מערכות מידע ותקשוב (אמ”ת) – מחלקת תשתיות ארגוניות

נושא המכרז: בקשה לקבלת מידע (RFI – Request For Information) לגבי פלטפורמת מידע ניהולית אנליטית – Big Data Analytics Solution – בחברת החשמל

מס’ המכרז: 0000880002

תאריך פרסום: 25 בנובמבר 2013

מועד אחרון: 31 בדצמבר 2013

הערות: המערכת צריכה להיות תוכנת מדף הניתנת להתאמה לצורכי החברה או מפותחת באופן ייעודי על-פי צורכי החברה ולענות על דרישות תקניות כלליות המקובלות בענף עיבוד הנתונים בחברת החשמל בארץ ובעולם וכן על הדרישות המפורטות במפרט זה הקשורות לסטנדרטים של פיתוח ותחזוקת תוכנות ומערכות מידע.

מטרת ה- RFI היא לאסוף מידע על פיתרונות הקיימים בשוק והמתאימים לצרכים הקיימים והעתידיים של חח”י בנושא Big Data Analytics. המידע שייאסף ישמש לצורך קבלת החלטה על מאפייני הפיתרון שיירכש (אם יירכש), הכרת הפיתרונות ו/או המוצרים הקיימים בתחום זה לרבות ספקים שיש ביכולתם לספק את המערכת הנחוצה וכל זאת על-מנת להיערך לשלב הבא של פרסום RFP בנושא, ככל שיוחלט לפרסם הליך כאמור.

בחח”י קיים מגוון רחב של מקורות מידע וכן DWH-ים נושאיים המשמשים לצורכי ניתוח ותחקור ייעודיים דיסציפלינאריים. ה- EBI היא סביבת BI מרכזית ואינטגרטיבית המשמשת למימוש צורכי המידע הניהולי של המנהלים בחברת החשמל (מדדי הנהלה) וצרכי אנליזה אינטגרטיביים של הארגון.

לאור הגידול בנפחי המידע והרצון להעמיק יכולות אנליזה, חח”י מבקשת לבחון את הפיתרונות הקיימים בשוק לנושא וכן את השינויים הארכיטקטוניים-טכנולוגיים שיש לבצע בסביבת ה- EBI הקיימת בחברה כדי לתמוך בצרכים הללו.

יצויין כי הפיתרון הנדרש אינו בא כדי להחליף מערכות קיימות בארגון אלא כנדבך נוסף ליכולות התחקור והאנליזה הקיימות בחברת החשמל.